KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/április
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Régi szép kritikusközhelyek A 60-as évek „bátor-filmjei”
• Herczeg Zsófia: „Ha látnám a Földet kívülről” Beszélgetés Bucsi Rékával
• Bartal Dóra: A cukormázon is túl Beszélgetés Visky Ábellel
• Szíjártó Imre: Vendégjátékok Orosz színészek magyar filmben
A CSEND MESTEREI
• Gelencsér Gábor: Északi fény Skandináv klasszikusok
• Kránicz Bence: Ma is ropják valahol 120 éves A táncz
• Ádám Péter: A humor új hulláma Tati, a kívülálló
HOLLYWOODI HATÁRSÉRTŐK
• Greff András: Az ember, aki célra tartott John Huston utolsó évtizede
• Varró Attila: Ragadozók tora Női bosszúfilm
CSEH KORTÁRSAK
• Gerencsér Péter: Kimaxolt csehesség Jan Svěrák
• Varga Zoltán: Elveszett lelkek karneválja Kultmozi: Éjszaka a városban
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szedlák Ádám: Utálja a világot, de ez kölcsönös Warren Ellis: Transmetropolitan
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Folytatni a képeket Jonny Greenwood
FILM ÉS VIDEÓJÁTÉK
• Nagy Eszter: Konzolvilágok A videójátékfilm
FESZTIVÁL
• Pazár Sarolta: Északi fények a nappaliban Finn Filmnapok
• Pauló-Varga Ákos: Traumaoldás és önkifejezés BIDF
• Murai András: Fájdalmak országa Új izraeli filmek
• Schreiber András: Nyelvében élnek tovább Perzsa nyelvleckék
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Az emlékezet démonai Két új holokauszt dokumentumfilm
• Roboz Gábor: Józan számítás Még egy kört mindenkinek
MOZI
• Huber Zoltán: A fészek
• Kovács Kata: Fuss
• Alföldi Nóra: Mese a barátságról
• Fekete Tamás: Monster Hunter – Szörnybirodalom
STREAMLINE MOZI
• Kovács Kata: Antigone
• Árva Márton: Nyom nélkül
• Parádi Orsolya: A boldogság titka
• Varró Attila: Amíg a háború tart
• Varga Zoltán: WolfWalkers
• Roboz Gábor: Cherry
• Margitházi Beja: A Norrtull csapat
• Huber Zoltán: Zulu
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Elvadult jövő, lidérces múlt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Monster Hunter – Szörnybirodalom

Fekete Tamás

Monster Hunter – amerikai, 2020. Rendezte és írta: Paul W.S. Anderson. Kép: Glen MacPherson. Zene: Paul Haslinger. Szereplők: Milla Jovovich (Artemis), Tony Jaa (Vadász), Ron Perlman (Admirális), Tip Harris (Lincoln), Meagan Good (Dash). Gyártó: Constantin Film / AB2 Pictures. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 103 perc.

 

Közel három évtizede küzd Hollywood azzal. hogyan is lehetne sikeres és szerethető videójáték-adaptációt készíteni, és miután az előző évtized közepén a fiatal és tehetséges rendezők (Duncan Jones, Justin Kurzel) hadrendbe állítása sem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket, úgy tűnik, a családok megcélzása és a hangnem lágyítása a nyerő stratégia. Na de mit nézzenek azok, akik továbbra is jóval durvábbra és kemény bunyókra vágynak? Szerencsére nekik ott van a műfaj kipróbált veteránja, Paul W. Anderson, az egyik legelső próbálkozás, a Mortal Kombat trénere, aki ezúttal is hadrendbe állítható. A Monster Hunter ugyanúgy a japán Capcom cég terméke alapján készült, mint A kaptár, amely a legtöbb filmfeldolgozást megélt videójáték, és eddigi hat (!) részéből ötöt maga Anderson készíthetett – ezáltal pedig nem csupán a cím, de maga a rendező is az alműfaj csúcstartójának tekinthető.
Friss munkájának főhőse az amerikai hadsereg egyik katonája, Artemis (Anderson állandó színésznője, Milla Jovovich), aki csapatával egy eltűnt osztag nyomait kutatja a sivatagban, ám egy vihar következtében ismeretlen, új világban találják magukat, melyeket hatalmas, a felszín alatt tanyázó lények népesítenek be. Miután különítményének tagjait elveszti, először egyedül, majd a Szörnybirodalmat jól ismerő Vadász segítségével küzd a túlélésért és a visszatérésért. Anderson filmje pontosan ennyi: összecsapások sorozata a homok alól felbukkanó óriásszörnyekkel, egy teljes filmen át, meglehetősen kiszámítható módon. A film igazi meglepetése éppen annak egyszerűsége: olyan egyhangú, sivár és igazi izgalom nélküli, mint a sivatagi táj. Szándékosan és már-már emberfeletti erővel küzd nem csupán a szörnyekkel, hanem minden olyan törekvéssel is, amellyel önmaga játékos eredetére utalna, és olvasati módjához is csupán egyféleképp tud kapcsolódni; csakúgy, mint egy videójátékot, a résztvevők talán élvezik, de a passzív szemlélők rémesen unják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/04 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14889