KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Varió egy témára Sára Sándor képi világa
• Pólik József: Az elrabolt emlékezet A Rákosi-korszak történelmi filmjei – 2. rész
• Zalán Márk: „Közfeladatot látunk el” Beszélgetés Ráduly Györggyel
• Kránicz Bence: Dr. Jekyll és Mr. Hyde az erdélyi havasokban Beszélgetés Bagota Bélával
• Benke Attila: Hóba temetett bűnök Valan – Az angyalok völgye
• Herczeg Zsófia: „A képzés a hallgatóért van” Beszélgetés Kiss Melindával
VESZÉLYES GYEREKKOR
• Soós Tamás Dénes: Beszélnünk kell Benniről Beszélgetés Dr. Herczog Máriával és Dr. Máté Gáborral
• Schubert Gusztáv: Örvényben Kontroll nélkül
FILM / SZÍNHÁZ
• Darida Veronika: Kegyetlenség és provokáció Pasolini és Fassbinder színháza
BŰNFILM
• Kovács Patrik: A lázadó mester Hitchcock és az európai modernizmus
• Szíjártó Imre: Zárt rendszerek Lengyel bűnfilmek és politika
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Bűnös jellemek Ed Brubaker – Sean Phillips: Criminal
STREAMLINE MOZI
• Pernecker Dávid: Befejezetlen valóság Kate Purdy és Raphael Bob-Waksberg: Undone
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Hatalmas nagy hazugságok Velence
• Baski Sándor: Fények az éjszakában CineFest 2019
KRITIKA
• Kolozsi László: A hegyek ura Monos
• Szalkai Réka: Lélekrablók Lótolvajok
KÖNYV
• Kovács Patrik: Bergman beájulna Kránicz Bence – Lichter Péter: Kalandos filmtörténet
MOZI
• Kovács Kata: Cseng mester konyhája
• Baski Sándor: A legfehérebb nap
• Nevelős Zoltán: Ragadozók
• Roboz Gábor: Amundsen
• Huber Zoltán: Az aszfalt királyai
• Fekete Tamás: Pavarotti
• Alföldi Nóra: Szerelemre kattintva
• Benke Attila: Gemini Man
• Vajda Judit: NászszezON
• Tüske Zsuzsanna: Demóna: A sötétség úrnője
• Kovács Patrik: Prédák
• Varró Attila: Rambo V: Utolsó vér
DVD
• Pápai Zsolt: Ray
• Kránicz Bence: Színház a világ
• Gelencsér Gábor: A két korona – Szent Maximilian Kolbe atya élete
• Kovács Patrik: Rés a pajzson
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelemre kattintva

Alföldi Nóra

Celle que vous croyez – francia, 2019. Rendezte: Safy Nebbou. Írta: Camille Laurens regényéből Safy Nebbou és Julie Peyr. Kép: Gilles Porte. Zene: Ibrahim Maalouf. Szereplők: Juliette Binoche (Claire), François Civil (Alex), Nicole Garcia (Catherine), Marie-Ange Casta (Katia). Gyártó: Diaphana Films / Scope Pictures / France 3. Forgalmazó: Hungaricom. Feliratos. 101 perc.

 

Claire jó karban lévő ötvenes, elvált, kétgyerekes irodalom professzor. Miután nála 30 évvel fiatalabb pasija fiatalos lendülettel lepattintja, a nő hamis identitást kreál magának a Facebookon. Alteregója egy csinos huszonéves szőkeség, ügyesen megválogatott vizuális tartalommal a feedjében: először csak kémkedne exe után, aki ismeretlenként nem jelöli vissza, nem úgy a srác sármos asszisztense, Alex, akivel hosszas csetelgetések és telefonbeszélgetések során virtuális viszonyba bonyolódik. Claire látványosan kivirágzik a fikciós karakterén keresztül megélt bizarr kapcsolattól, Alex pedig érthetően a mihamarabbi találkozást erőlteti. Az egyre ravaszabb kifogások után Claire kénytelen szembesülni a fájdalmas dilemmával, vagy leleplezi magát, vagy feladja a kapcsolatot.

Safy Nebou rendezőként szerencsére jó döntéseket hoz filmjében, így a Szerelemre kattanva egy érzelemgazdag és meglepően komplex szerelmi melodrámává kerekedik. Nebou eszköztára keresetlen, fogalmazása sallangmentes: a történetet Claire szemszögéből ismerjük meg, ahogy a pszichológusának interpretálja – a rendező így pofonegyszerűen, ám rendkívül hatásosan teremti meg a szükséges intimitást, és ebből a kellemes hangulatból a nagyobb horderejű érzelmek prezentálásánál se zökkenti ki a nézőt. Ugyancsak okos döntés az érzelmi reakciók közvetítését Juliette Binoche apró gesztusaira bízni – bár igen bátor rendezői húzás ezeket percekig tartó hosszú premier plánokban követni. A film legnagyobb erénye mégis az, hogy a közösségi média csapdáinak banális ecsetelése helyett, egy nagyon szép plátói szerelem történetét, azon keresztül az online identitás pszichológiai labirintusát tárja a néző elé, amelyet frappánsan bolondít meg a „valóság kontra virtuális valóság” kérdéskörének finom pedzegetésével.

Alföldi Nóra


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/11 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14330