KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/június
KRÓNIKA
• N. N.: Brouhaha Movie Fesztivál, június 10–19.

• Kovács András Bálint: Minden idők... Aranypolgár
• Bikácsy Gergely: A csecsemő nagykorúsága Orson és Othello
• Király Jenő: Amerikai kéjcirkusz Összehasonlitó szexuálesztétika
• Gelencsér Gábor: Kameratöltőkolt Fiatal francia filmesek
• Molnár Gál Péter: Esti lázak Francia vígjátékok
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Az idő hírarca Mozgóképújság
• Sneé Péter: Pimasz tévé Beszélgetés a Pesty Fekete Doboz Kft. tulajdonosaival
ANIMÁCIÓ
• Kovásznai György: Candide, a rajzfilmhős Műhelynapló
KRITIKA
• Békés Pál: „És akkor... és akkor... és akkor...” Forster és a film
• Forgách András: Lapok egy filmből James Ivory: Howards End
• Kozma György: Miért Alaszkába? Arizonai álmodozók
• Ardai Zoltán: Loeb itt járt Tom Kalin: Ájulás
• Schubert Gusztáv: Vakvarjúcska Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok
• Gelencsér Gábor: Nyomtalanul Tóth Eszter: Nyomkereső
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: The Wanderers
• Békés Pál: Facérok
• Turcsányi Sándor: Káin ébredése
• Békés Pál: Halhatatlan szerelem
• Fáber András: Életben maradtak
• Turcsányi Sándor: A kéz, amely a bölcsőt ringatja
• Barotányi Zoltán: Hiába futsz
• Sárközi Dezső: Fenegyerekek
• Tamás Amaryllis: Hanta-palinta

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Fenegyerekek

Sárközi Dezső

 

Christopher Lambert, a hajdani hegylakó most egy embertpróbáló sorstragédiában kancsalít bele opálos tekintetével a vadregényes latin-amerikai tájba.

Lambert és Mario Van Peebles – a fekete sztár – kart karba, mosolyt mosolyba öltve menekül a félsivatagban. Az egyik tudja merre, a másik tudja miért. Teammunka a javából. Nyomukban az egész világ. Az Amerikai Kábítószerelhárítási Szervezet szafari öltözékben, a szolgálati úton lévő regionális hullagyártók euro-afro gerillajelmezben, a vígjáték pedig az akciófilm profit orientációjaként.

Cél: az elrejtett pénz. Ki nyer ma? Öldöklés két órában.

Deran Sarafin mindent mozgósít: ravasz fegyveres akciókat, kicsi, közép és „nagyhalált”, kuplerájt. Boa Vistában, a néma indián mítoszát és halálát, fürgelábú alligátorokat. De hol a pénz? A fenegyerekek (Christopher és Mario) már egymás lábába is lőnek, így bicegnek-bocognak tovább a filmmel együtt.

Már csak öt perc, négy, három és végre megtalálják a nagyhalon suskát. Nyomukban felrobbant hajó, felrobbant emberek, kialudt stativlámpák. Aki lángot látni akar, el ne aludjék...


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/06 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1317