KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/március
TERRORMOZI
• Géczi Zoltán: Az amazon háborúi Kathryn Bigelow
• Baski Sándor: Az elnök sorozata Homeland – A belső ellenség
FRIEDKIN
• Csiger Ádám: Portyán Hollywoodban William Friedkin
• Orosdy Dániel: Az elveszett cirkálás Kultmozi: Portyán
GÖRÖG ÚJ HULLÁM
• Pálos Máté: Idomított kutyák A görög újfilm
CHYTILOVÁ
• Zalán Vince: Chytilová „százszorszép” filmjei – 2. rész A harmadik jelentés
G-MAN FILMEK
• Pápai Zsolt: Szolgáló és védő gengszterek Klasszikus G-Man-filmek
• Varró Attila: Kész mozi Paul Lieberman: Gengszterosztag
• Sepsi László: Felnőni a feladathoz Gengszterosztag
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Önismereti tréningek Tévéhősök identitásválságban – 2. rész
KÖNYV
• Kelecsényi László: Godard – mindörökké JLG – Jean-Luc Godard dicsérete…
MOZIPEST
• Kolozsi László: Nekünk legyen mondva Nekem Budapest
HATÁRSÁV
• Nagy V. Gergő: Jeremy Deller – Mike Figgis: Az orgreave-i csata Gyógyhatás
KRITIKA
• Margitházi Beja: Az Ördög háta mögött Dombokon túl
• Horváth Eszter: A lét kerekén Horváth Eszter
• Margitházi Beja: Közel, Európában Agnieszka Holland: Olthatatlan; A város alatt
• Varró Attila: De, leányálom Spring Breakers – Csajok szabadon
• Huber Zoltán: Szép remények Tollbamondás
MOZI
• Baski Sándor: Az ígéret földje
• Forgács Nóra Kinga: Megtalált emlékek
• Tüske Zsuzsanna: Megtört város
• Árva Márton: Felhők felett
• Kovács Kata: Lenyűgöző teremtmények
• Huber Zoltán: Boszorkányvadászok
• Csiger Ádám: Erőnek erejével
• Vincze Teréz: A házban
• Roboz Gábor: Parker
• Géczi Zoltán: Született gengszterek
• Sepsi László: Die Hard – Drágább, mint az életed
• Vajda Judit: Személyiségtolvaj
• Varró Attila: Croodék
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI
DVD
• Sepsi László: Batman: A sötét lovag visszatér 1–2.
• Pápai Zsolt: A robot és Frank
• Benke Attila: Hétköznapi emberek
• Géczi Zoltán: Az utolsó csavar
TERRORMOZI
• Barotányi Zoltán: Sötét helyek Amerika háborúban a terror ellen

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hétköznapi emberek

Benke Attila

People Like Us – amerikai, 2012. Rendezte: Alex Kurtzman. Szereplők: Chris Pine, Olivia Wilde, Michelle Pfeiffer. Forgalmazó: InterCom. 114 perc.

Az elmúlt évszázadot köztudottan a család szerepének gyökeres megváltozása (a válások, így a csonka családok számának növekedése, továbbá a házasságon kívüli párkapcsolatok divatja) határozta meg, de a mindenkori amerikai filmek – legyenek azok hollywoodiak vagy függetlenek – zöme mégis a hagyományos famíliák újrakovácsolásának vágyát tükrözi. A Dübörgő életben az apa feladja gyerekkori álmait szeretteiért. Az üldözőkben a főhős visszaviszi családjához indiánoknál tévelygő unokahúgát. A Cápában egy szörny legyőzése, a Kramer vs. Kramerben egy válóper megnyerése a családi harmónia helyreállításának kulcsa. Napjaink egyes független produkciói, mint az abortuszellenes Juno, az apa és gyermeke egymásra találásának groteszk történetét elmesélő Hol volt, hol nem, és a gyerekkorukban elválasztott testvérek újraismerkedését elbeszélő Hétköznapi emberek továbbörökítik a hollywoodi hagyományt.

Az eddig producerként dolgozó Alex Kurtzman első nagyjátékfilmje a napjainkban divatos dramedy formában próbál tenni valamit a szent célért. Szerethető karakterekkel dolgozó profi forgatókönyve a film hátrányára is válik, mert a műfajilag edzettebb, netán a szkriptírás szabályait jól ismerő nézők könnyedén kitalálják a fordulatokat. Ám e drámai vígjáték a klasszikus hollywoodi filmekhez híven pszichológiailag hiteles caprai főhőse miatt izgalmas. A kezdetben ellenszenves, számító pénzember komoly jellemfejlődésen esik át, s elhunyt apja busás öröksége helyett egyre inkább szülei által eltitkolt testvére és annak apa nélküli fia kezdi érdekelni. Azaz, mint már annyiszor az amerikai filmtörténetben, egy nem hétköznapi figura földre száll, hogy megmentse egy embertelen világban az emberség utolsó szentélyét, a családot.

Extrák: Audiókommentár a rendező, valamint és Elizabeth Banks és Chris Pine színészek közreműködésével.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/03 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11359