KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/augusztus
KUBRICK
• Schreiber András: Millenium Monolit 10 mínusz Kubrick
JIM THOMPSON
• Roboz Gábor: Tűzijáték az alagút végén Jim Thompson
• Varró Attila: A köztes szerző Gyilkosság
CANNES
• Létay Vera: Vértestvérek
• N. N.: Cannes-i díjak (2009)
KENYERES BÁLINT
• Kovács András Bálint: Ember a mozgó felvevőgéppel Kenyeres Bálint rövidfilmjeiről
• Csillag Márton: A lebegés szépsége Beszélgetés Kenyeres Bálinttal
TARANTINO
• Géczi Zoltán: Becstelen bírák, becsületes brigantik Világháborús mozi
• Gyenge Zsolt: Kill Hitler, avagy a nárcisztikus Quentin Becstelen brigantyk
PERZSA HÁLÓ
• Barkóczi Janka: Rettenetes gyerekek Iráni film: az új nemzedék
• Epres Tamás: A cenzor és a perzsa macskák Bahman Gobadi
NOUVELLE VAGUE
• Orosdy Dániel: Új hullámok, régi bűnök Hitchcock és a nouvelle vague
• Ádám Péter: Az írógéptől a kameráig Nouvelle vague: A szerzői film teóriája
TELEVÍZÓ
• Schreiber András: Hurrá, nyaralunk? Tévénemzedék
• Kemenes Tamás: Virtuális viszonyok A tévé mint családtag
KÖNYV
• Vincze Teréz: Arcművészet Margitházi Beja: Az arc mozija
• Pápai Zsolt: Kamaszpanasz Kitano Takeshi: Fiú
KRITIKA
• Varró Attila: Az utolsó gengszter Közellenségek
• Gorácz Anikó: Kisköltségvetésű mágia Boszorkánykör
MOZI
• Nevelős Zoltán: Il Divo
• Vincze Teréz: Pandora szelencéje
• Vajda Judit: Nászajánlat
• Roboz Gábor: Szerelem második látásra
• Tüske Zsuzsanna: Szerelem olasz módra
• Varró Attila: Görögbe fogadva
• Baski Sándor: Transformers: A bukottak bosszúja
• Sepsi László: Bunyó
• Parádi Orsolya: Jégkorszak 3: A dínók hajnala
• Csillag Márton: Brüno
DVD
• Géczi Zoltán: A Fehér Lótusz Klánja
• Varga Zoltán: Hellraiser I-III
• Pápai Zsolt: Állj, határ!
• Kovács Marcell: Sóhajok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelem második látásra

Roboz Gábor

Last Chance Harvey – angol-amerikai, 2008. Rendezte és írta: Joel Hopkins. Kép: John de Borman. Zene: Dickon Hinchliffe. Szereplők: Dustin Hoffman (Harvey Shine), Emma Thompson (Kate Walker), Eileen Atkins (Maggie Walker), Kathy Baker (Jean). Gyártó: Overture Films / Process Productions. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 92 perc.

 

A szigorú eredeti cím igazi „most-vagy-soha” helyzet elé állítja a lánya esküvőjére Londonba érkező Harvey Shine-t, akit nem sok választ el attól, hogy végleg leírhassa magát: a jobb híján kihívást már régóta nem jelentő állásába kapaszkodó amerikai kap egy utolsó lehetőséget az élettől, hogy rendezze félúton félresiklott viszonyát az ifjú arával. A tehetetlenségében megrekedt, deresedő halántékú reklámfilmzene-komponistát ráadásul nagy szerencséjére a hollywoodi véletlen összehozza a vonzósága dacára is a vénlány-állapot felé araszoló Kate Walkerrel, aki egy írókör látogatásával próbálja valamelyest színezni kérdőívezős állása és a magányos édesanyjától érkező telefonhívások uralta szürkés mindennapjait.

A Thompson-Hoffman páros kémiájának nagyban adós Szerelem második látásra főhősei azonban épp elég érettek és gyűröttek már ahhoz, hogy ne dőljenek be egy napkelte előtt szövődő, megváltással kecsegtető kapcsolat ígéretének, mindössze óvatos tapogatózással próbálnak nyitni a másik felé. Így a nézőnek sem egy émelyítő egymásra találás-történetnek kell megadnia magát: Joel Hopkins mértéktartó munkája inkább finoman árnyalt karakterrajzzal és elegáns képekkel mutatja be az egyetlen nap leforgása alatt kialakuló viszonyt. A sutaságával együtt is szerethető Vőlegény nyúlcipőben után a brit író-rendező humorral csak pillanatokra oldott, keserédes őszi románca a várható „sosem túl késő”-tanulságnál mélyebbre ugyan nem szánt, de elég érzékeny és őszinte ahhoz, hogy az álomgyári keretek között hiteles tudjon maradni, főleg, hogy hősei számára végső soron inkább csak lehetőséget, nem pedig biztos megoldást kínál.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/08 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9963