KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
   2009/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Takács Ferenc: Harold Pinter (1930-2008)
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: A negyedik dimenzió A Sátántangó tizenöt éve
• Mátyás Péter: A kamaszkor útvesztői Beszélgetés Sopsits Árpáddal
• Kolozsi László: Mindenki a magáét
CRICHTON
• Beregi Tamás: Crichton-próféciák Michael Crichton
AUSZTRÁLIA
• Varró Attila: A szivárványon túl Ausztrál vadnyugat
BLAXPLOITATION
• Vágvölgyi B. András: Büszkék és feketék Blaxploitation – Sweet Sweetback…
• Teszár Dávid: Egy elfeledett szuperhős Jim Kelly
FESZTIVÁL
• Klág Dávid: Re-animátor Anilogue
• Báron György: Vissza Afrikába Karthágó
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Magnum nélkül Elcserélt életek; Gran Torino
• Mátyás Győző: Az idő fonákja Benjamin Button különös élete
MOZI
• Schreiber András: Milk
• Vajda Judit: A kuszkusz titka
• Nevelős Zoltán: A szabadság útjai
• Alföldi Nóra: Melegkonyha
• Pápai Zsolt: A látogató
• Tüske Zsuzsanna: Vérvonal
• Forgács Nóra Kinga: Profi bérgyilkost keresünk
• Varró Attila: Az igenember
• Baski Sándor: Valkűr
• Parádi Orsolya: Volt
• Sepsi László: Spirit – A sikító város
• Teszár Dávid: Wonderful Days
• Vincze Teréz: Te, aki élsz
DVD
• Géczi Zoltán: A bosszú
• Tosoki Gyula: Az örökös
• Varga Zoltán: Trapéz
• Pápai Zsolt: És Isten megteremté a nőt
• Horeczky Krisztina: Halálos glamúr Csillogás
FESZTIVÁL
• Hámori György: Papírvilág, gyurmaemberek Anilogue-interjúk

             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Profi bérgyilkost keresünk

Forgács Nóra Kinga

Louise Michel – francia, 2008. Rendezte és írta: Benoît Delépine és Gustave de Kervern. Kép: Hugues Poulain. Zene: Gaëtan Roussel. Szereplők: Yolande Moreau (Louise), Bouli Lanners (Michel), Albert Dupontel (Miro). Gyártó: MNP Entreprise / Arte France. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 95 perc.

 

Az Aaltra két, kerekesszékbe kényszerülő, de még kiszolgáltatott helyzetében is kibírhatatlan fickójának bosszútúrája után Benoît Delépine és Gustave de Kervern műhelyéből most is furcsa road movie került a hazai mozikba: egymásra utalt hőseiket ezúttal Franciaország egy eldugott kisvárosából Brüsszelen keresztül egy adóparadicsomba vezetik el. Mikor a helyi gyárat hirtelen felszámolják, az utcára kerülő nők a megélhetése érdekében férfiból nővé változott Louise ötletére felbérelnek egy profi bérgyilkost, hogy tegye el láb alól a munkahelyük megszűnéséért felelős fővezetőt. Louise a megélhetés érdekében nőből férfivá vált, érzékeny lelkű és kényszeresen nagyot mondó Michelt találja meg a feladatra, és végül vele együtt teljesíti a távot.

A humor még az Aaltránál is sötétebb tónust nyer, a jóérzés határait feszegető fekete komédiává avatva a biológiai és társadalmi nem felcserélődésével, a gyilkolással és a halál értelmetlenségével viccelő mozidarabot, ami egyben a forradalmi tett és a forradalmat kipukkasztó anarchia görbe tükörképét is mutatja. A film olyan természetességgel vezeti elő extrém figuráit és helyzeteit, hogy az már önmagában is meghökkentő. Emellett a modern világ visszásságainak, a civilizációs környezet és az emberek csúfságának széles palettáját tárja nézője elé, és szemmel látható élvezettel illeszti laza dramaturgiával egymás után a bizarr és komikus mozzanatokat.

Louise és Michel ámokfutásba torkolló útja a maró iróniájú boldog epilógussal együtt Louise Michelnek, a 19. századi francia anarchistának állít emléket, nehezen emészthető, de figyelemre méltó próbálkozás az emberek közötti egyenlőtlenség abszurd következményeinek mozgóképi megfogalmazására.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/02 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9664