KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/november
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Katapult Film Szinopszis-Pályázata 2005
• (X) : Művészfilmek a MTV-ben
• (X) : Filmhu filmklub

• Bikácsy Gergely: A holló hamvai Pasolini-feltámadás
• Kubiszyn Viktor: Szép fiúk a sikátorból Pasolini csórói
• Varró Attila: Arc, vonások nélkül Greta Garbo
MAGYAR MŰHELY
• Janisch Attila: Ráérő idő Film-óramű
• Horeczky Krisztina: Halálcsavar Beszélgetés Hajdu Szabolccsal
• Bori Erzsébet: Csonka történelem Beszélgetés Sára Sándorral

• Schreiber András: Para-univerzum A közép-európai sci-fi
FESZTIVÁL
• Vágvölgyi B. András: Shishido, a legnagyobb király! Udine
TELEVÍZÓ
• Barotányi Zoltán: Sztárgyár Média és hírnév
• Farkas László: Ipari képzene Indusztriál videók
KRITIKA
• Báron György: Bűnök és bűnhődések A gyermek
• Pápai Zsolt: Paradise Tourist Mennyország most
• Zoltán Gábor: Erotikus mintakollekció Erosz
• Bikácsy Gergely: Szindbád Amerikában Hervadó virágok
• Dániel Ferenc: Vérvonal Leszármazottak
LÁTTUK MÉG
• Hungler Tímea: Zsinóron
• Csantavéri Júlia: Hetedik nap
• Győrffy Iván: Pingvinek vándorlása
• Hámori Dániel: Dogora – Ázsia arcai
• Wostry Ferenc: Ördögűzés Emily Rose üdvéért
• Csantavéri Júlia: A ház kulcsai
• Turcsányi Sándor: Whisky

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Dogora – Ázsia arcai

Hámori Dániel

 

Van úgy, hogy az ember beülve a moziba, inkább vágyik elmerülni hangulatokban, képekben, zenében, mint feszes dramaturgiai szerkezetek mentén bravúros filmeket nézni, fékezett habzású sztárokkal. Mintha a film kezdeti, dokumentarista lénye újra betörne a moziba. Patrice Leconte filmje, a Dogora egyszerre dokumentumfilm és személyes vallomás. Étienne Perruchon azonos című, száztagú gyermekkórust megszólaltató szimfonikus szvitje, és egy Kambodzsába tett látogatás kiváltotta érzések mozgóképi naplója. Útifilm, szociodoku, művészfilm, videóklip. Bizonyára sokan fogják a Barakához, vagy Godfrey Reggio Qatsi-trilógiájához hasonlítani. A forgatókönyv, a dialógusok vagy a színészek hiánya mindenképpen rokonítja őket, azonban amíg az utóbbiakat „világfilmnek” tekinthetjük, a Dogora inkább intim, impresszionista látomás. A zene magával ragadó, a Carmina Burana burjánzó, archaikus hangulatát idézi. Leconte lelkes rácsodálkozással, és még több kíváncsisággal kalauzolja nézőjét a kambodzsai kultúra hétköznapjaiban, hogy egyedül a ritmusra és vágásra támaszkodva teremtsen érzéki, életszeretettől teljes moziélményt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/11 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8433