KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/szeptember
• Kovács András Bálint: Variációk a Gonoszra Holocaust és tömegkultúra
• Forgács Éva: Ellopta-e Spielberg Auschwitzot? Európa és Amerika
LÁTTUK MÉG
• Mikola Gyöngyi: Fortinbras, a szövetséges A Jó és a Rossz

• Bakács Tibor Settenkedő: Kísérleti boldogság Paramicha
• Csáky M. Caliban: Van Beszélgetés Szederkényi Júliával
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Levedia Részletek egy készülő film forgatókönyvéből

• Tőkei Ferenc: Játék a sárkánnyal
CYBERVILÁG
• György Péter: Szép új világkép Virtuális valóság
• Bakács Tibor Settenkedő: Melyikünk Rosencrantz? Virtuális valóság
KÖNYV
• Palotai János: Mit ér a filmtörténet, ha magyar? Gyertyán Ervin kötetéről
CD-ROM
• Kovács András Bálint: Lexikon vagy játék? Cinemania
TÖMEGFILM
• Király Jenő: A férfi – mint majom – panaszai King Kong-tanulmányok (2.)
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Jófilm Ábel a rengetegben
• Ardai Zoltán: A legenda oda Örökifjú és Tsa
• Kovács András Bálint: Pani Veronika és Mademoiselle Véronique Veronika kettős élete
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A Flinstone-család
• Reményi József Tamás: Prizzi’s Honor
• Harmat György: Rejtélyes manhattani haláleset
• Barotányi Zoltán: A kis Buddha
• Tamás Amaryllis: A holló
• Fáber András: Végzetes ösztön – Az elemi komédia
• Mockler János: Mesterfogás
• Mockler János: Rapa Nui
• Bíró Péter: A zűr bajjal jár

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mesterfogás

Mockler János

Szeretni valakit valamiért – így persze könnyű. Szeretem, mert szép, szeretem, mert okos, szeretem, mert végigverte miattam a fél falut. Szeretni valakit úgy, hogy ő mondja: igen, és úgy tesz, mint aki nem – nos, ez talán már valami. Legalábbis nem tipikus starthelyzet emberi kapcsolatokban. Inkább célirány. Kinek több, kinek kevesebb idő szükséges ahhoz, hogy belássa: ennek az imbecillis véglénynek áldoztam legszebb éveim, legszebb óráim, legvirtuózabb hazugságaim. Átrendezte a lakásomat, összetörte a kocsimat, zaciba csapta anyu Marikánál vásárolt ékszereit, lelépett a sánta postás(kisasszony) oldalán. Ilyenkor már az sem segít, ha ártatlanul annyit rebeg: én szóltam előre…

Jérémie, akit most Maxnak kéne szeretnie, pontosan ilyen. Mondja és mutatja is jó előre, engem nem lehet szeretni, vagy csak úgy szeretni, értem könnyeket illik ejteni. Jérémie-t Christopher Lambert alakítja, aki, bár játszott már verhetetlen sakkfenomént, mégis feltételezhető, hogy okosnak legutoljára kedves édesanyja nevezte úgy másfél esztendős korában. Szépségéről legyen tán elég annyi, hogy legjobb pillanataiban erősen hasonlít Dungára, a VB-döntő brazil kapitányára, a könyörtelen ítéletvégrehajtóra. Mellesleg – másik közös vonás – Jérémie a maffia ítéleteit hajtja végre, hasonló robbanékonysággal.

Max, a francia film legújabb kori jóságos öregapám-szerepeinek örökös tulajdonosa, Philippe Noiret-Mikulás most veszélyeztetett korba érkező bérgyilkos. Vagyis szintén zenész, immár a harmadik ítéletvégrehajtó, bár ő csak kétségtelenül öreguras mozgásával emlékeztet a labdarúgó-világbajnokság csillagaira.

Vajon sikerül-e Maxnak megszeretnie Jérémie-t? Mit szólnak ehhez a szemét maffiák? Hogyan tűri ezt a nyugállomány biztos réve felé evezgető örök ellenfél, a zsaru? Erre mind választ kapnak kedves nézőink. Meg is érdemlik. Legkivált azok, akik folyton amiatt nyavalyognak, hogy mindig csak azok a buta amerikaiak… Íme, így csinálják a művelt és érzékeny franciák.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/09 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=720