KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
   2003/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Pápai Zsolt: John Schlesinger (1926–2003)

• Lengyel László: A gazdagság fantomja Aranypolgárok, pénzarisztokraták
• N. N.: Nábobok és lúzerek: Amerika pénze
• Jaksity György: Illúziófogyatkozás Tőzsdefilmek
• Vágvölgyi B. András: Workfilm Amerika-büró
MAGYAR MŰHELY
• Enyedi Ildikó: Szelíd interfész Montázs egy készülő filmhez
• Gelencsér Gábor: Csendéletkép Árnyportré: Novák Márk
• Tóth János: Célra tartás Filmjátékos-társak
• Forrai Krisztián: Szigorúan ellenőrzött metrók Beszélgetés Antal Nimróddal

• Kubiszyn Viktor: A sokk esztétikája X-generáció: Miike Takashi
• N. N.: Japán hullámok
• Varró Attila: Apokalipszis után X-generáció: Aoyama Shinji
• Mérő László: Nem baj, ha hülye vagy A matematika és a film
• Vaskó Péter: A végtelen tizedes meg a többiek Darren Aronofsky: π
KÖNYV
• Vincze Teréz: Élményelmélet A kétdimenziós ember
• Nyírő András: A háló pora Az internet pszichológiája
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Járd ki, lábam... Vagabond
• Varga Balázs: Libikóka Libiomfi
• Csantavéri Júlia: Szerelem határok nélkül A Szent Lőrinc-folyó lazacai
LÁTTUK MÉG
• Vincze Teréz: Ördögök
• Nevelős Zoltán: Az olasz meló
• Köves Gábor: Max
• Dóka Péter: Olasz nyelv kezdőknek
• Tosoki Gyula: David Gale élete
• Hungler Tímea: Darkness, a rettegés háza
• Kis Anna: Vágta
• Varró Attila: A szövetség
• Vajda Judit: Lapzárta
• Pápai Zsolt: Bad Boys 2.
• Pápai Zsolt: Nem fenékig tejfel

             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Lapzárta

Vajda Judit

 

Joel Schumacher legutóbbi filmjében (Fülke) másfél órányi tömény izgalommal, most ugyanennyi csendes unalommal ajándékoz meg minket. A Lapzárta (kicsit zavaró, hogy készült már film ugyanezzel a magyar címmel, de teljesen más műfajban) igaz történeten alapul: egy dublini újságírónő, Veronica Guerin drogbárók elleni elszánt és önzetlen küzdelmét énekli meg. A Sunday Independent Szent Veronikájaként emlegetett riporter önfeláldozó munkájának köszönhetően az ír parlament új törvényeket hozott, így a bűnözés 15 százalékkal csökkent az országban.

A helyszín tehát Írország, és csodák csodájára ezúttal nem az IRA és a terrorizmus kerül terítékre. Az eredetiségnek azonban itt vége is szakad. A mozgóképen már százszor látott dolgok (fecskendővel játszadozó gyerekek, önmagukat áruló drogos fiatalok az utcán, bátor sajtómunkás) mellett a Veronica elleni merényletek lennének hivatottak egy kis feszültséget lopni a filmbe, a Lapzárta azonban nem váltja valóra a hozzá fűzött reményeket. De legalább Jerry Bruckheimer producer az akciófilm (Bad Boys 2.) és a kalandfilm (A Karib-tenger kalózai) mellett egy életrajzi drámával is előrukkolhatott az idén. Az egyedüli említésre méltó dolog a filmben a főszereplő, a Golden Globe-díjas Cate Blanchett játéka (alakításáról még Guerin családja is elismerően nyilatkozott).

A rendező becsületesen mondja fel ugyan a leckét, de ez nem elég ahhoz, hogy az érintetteken, az íreken kívül másokat is felcsigázzon. Éppen az ilyen filmek (és alakítások) számíthatnak legnagyobb eséllyel Oscar-díjra…


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/10 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2189