KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Zombieland: A második lövés

Fekete Tamás

Zombieland: Double Tap – amerikai, 2019. Rendezte: Ruben Fleischer. Írta: Dave Callaham, Rhett Reese és Paul Wernick. Kép: Chung Chung-hoon. Zene: David Sardy. Szereplők: Jesse Eisenberg (Colombus), Woody Harrelson (Tallahassee), Emma Stone (Wichita), Abigail Breslin (Little Rock), Rosario Dawson (Nevada), Zoey Deutch (Madison). Gyártó: Columbia Pictures / Pariah / 2.0 Entertainment. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 99 perc.

 

A horror alzsánerei közül az ezredforduló után a zombifilmek – miközben épp másodvirágzásukat élték – előszeretettel keveredtek a vígjátékkal. Ebbe a trendbe tartozik az éppen tíz éve bemutatott Zombieland is, amely minden erénye ellenére sem tudott igazi kultuszt maga köré teremteni, de méltónak bizonyult ahhoz, hogy egy évtized elteltével feltámasszák, méghozzá teljes egészében az eredeti stábbal – még az azóta Oscar-díjas sztárrá vált Emma Stone is visszatért. Az első film végén az alkalmi csapat árulásokkal és bizalmatlansággal teli kirándulása végén egyfajta családdá kovácsolódott, hogy aztán a folytatásban az egység felbomoljon. Az elköteleződéstől és a megállapodottságtól megrémülő nővérek sietve otthagyják alkalmi otthonukat, a Fehér Házat, hogy Little Rock egy szabadabb és nagyobb közösség, egy fegyverek nélküli hippikommuna felé vegye az irányt. Testvére így kénytelen visszafordulni, hogy hármasban akadjanak a lány nyomára – ezzel pedig ismét egy road movie keretébe ágyazódik a film, ami így éppen epizodikussága miatt jóval több lehetőséget kínál karakterek és szituációk felvonultatására.
Az előzmény formulájának megismétlése akár kényelmes lustaságnak is tűnhetne, ám kifejezetten szándékosnak látszik az ismétlés: már az első film is tele volt önreflexív pillanatokkal, és a készítők tudatosan utalnak a folytatás tényére – ahogy a címben is ezt jelzik, az eredeti, Double Tap kifejezés önironikus módon a duplázás tényére hívja fel a figyelmet. A második részek legáltalánosabb jellemzője, hogy az eredeti ötletet csomagolják újra teljes egészében, csak nagyobb méretben, és a Zombieland 2. szinte mindvégig saját folytatás-létét próbálja tudatosítani: hőseink hasonmásainak felbukkanásától kezdve egészen a gyorsabb és elpusztíthatatlanabb szörnyek szerepeltetéséig, amelyeket a szereplők szintén egy folytatás alapján T-1000-nek neveznek el.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/12 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14372