KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Időtlen szerelem

Vajda Judit

Un'avventura – olasz, 2019. Rendezte: Marco Danieli. Írta: Isabella Aguilar. Kép: Ferran Paredes. Zene: Aldo De Scalzi Pivio. Szereplők: Michele Riondino (Matteo), Laura Chiatti (Francesca), Valeria Bilello (Linda), Thomas Trabacchi (Pietro). Gyártó: Fabula Pictures / Lucky Red. Forgalmazó: Cinenuovo. Szinkronizált. 105 perc.

 

Olaszországból nem sok filmmusical érkezik: mozinéző legyen a talpán, aki az 1968-as Rita, a vadnyugat rémén kívül fel tud idézni egyet is. Ezt az űrt hivatott most kitölteni Marco Danieli műve, ami tényleg mintha a több évtizedes hiánypótlás szándékával készült volna, annyi mindent zsúfolt bele lelkes alkotója. A 70-es években játszódó Időtlen szerelem a korszak népszerű olasz táncdalénekesének, Lucio Battistinek a dalai alapján született (illetve a Mogol nevű dalszövegíróval közös slágerek nyomán), így nagyjából olyan, mint a Made in Hungaria olasz verziója (például az egyik karakter a Balla Linda című szám alapján kapta a Linda nevet és a film eredeti címe, az Un’avventura is egy Mogol–Battisti nótát másol). Ezt leszámítva azonban Danieli – nem túl meglepő módon – nem az olasz, hanem az amerikai filmmusical hagyományaihoz nyúlt vissza. Az Időtlen szerelem az elején világot látni induló főhősnővel, az évekig utána vágyakozó, majd szerelmét elnyerő főhőssel és a számos táncbetéttel eleve a klasszikus amerikai musical tündérmese alműfaját valósítja meg. De a rendező nem elégedett meg ennyivel, ezért telezsúfolta művét többek közt a Hair virággyerekeire, az Ének az esőben címadó jelenetére vagy az Életben maradni diszkórobbanására történő utalásokkal.

Az Időtlen szerelembe emellett történésből is annyi jutott, mintha nem is 8–10 évet, hanem egy egész életet akarna bemutatni. A kalandvágyó lány és a művészi önmegvalósításról álmodozó fiú sztorija ezzel együtt pont akkor a legizgalmasabb, amikor a hétköznapok drámáit éneklik meg és táncolják el. Ám a sok szellemes megoldás végül kioltja egymást, ráadásul a meredekebb ötleteket (tánccsata a diszkóban, dalos-táncos házaspárbaj a bíróságon) gyakran ledobja magáról az anyag. Érdekes ilyet pont egy musicalről leírni, de ezúttal igaz: a kevesebb több lett volna.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/12 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14367