KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/október
BLOG
• Wostry Ferenc: A kiúttalanság történetei Cinefest 7.
• Baski Sándor: Tablóképek Ká-Európából CinePécs 2010
KÖZELJÖVŐ-FANTÁZIÁK
• Kömlődi Ferenc: Közeljövő-képek Poszt-cyberpunk a XXI. század első évtizedében
• Kubiszyn Viktor: Háló által homályosan Virtuális közeljövő
MALICK
• Hlavaty Tamás: Az égig érő fa Az élet fája
ÁLOMMOZI
• Jankovics Márton: Kamera a tudattalanban Álomfilmek
• Lovas Anna: Álmok a negyedik falon túlról Satoshi Kon
• Géczi Zoltán: Álomterror Satoshi Kon: Paprika
FRANCE NOIR
• Géczi Zoltán: Marseille-i éjszakák Francia krimi 2000–2010
• Ádám Péter: A metropolis démona Ős-noir: Fantômas-sorozat
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Színésztükör Kállai Ferenc
PORTRÉ
• Zalán Vince: Kisvárosi víkendek Ivan Passer másfél cseh filmje
FILMISKOLA: A MONTÁZS
• Vincze Teréz: Tér-idő-gondolat Vágás és montázs
• Vincze Zsuzsanna: Filmek újratöltve Tévére vágva
• Varga Balázs: Folytonossági hiányok Az ugró vágás
TELEVÍZÓ
• Klág Dávid: Kentucky cowboy A törvény embere
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Posztforradalmi jasszkorszak Kolorádó Kid
• Horeczky Krisztina: A boldog részünk Pina Bausch: Álomtánc
• Schreiber András: Egyik sír, másik nevet Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Az ígéret megszállottja Ben Sherwood: Charlie St. Cloud halála és élete
• Szabó Noémi: Sekélyes sírhant Charlie St. Cloud halála és élete
MOZI
• Vajda Judit: Poézis – Mégis szép az élet
• Vajda Judit: Lourdes
• Forgács Nóra Kinga: A méz
• Zalán Márk: Minden rendben lesz
• Kolozsi László: Szeretők
• Ádám Péter: Dumas
• Vincze Teréz: Nők férfiak nélkül
• Roboz Gábor: Mission London
• Parádi Orsolya: Soul Kitchen
• Alföldi Nóra: Pancserpolice
• Sepsi László: A kaptár – Túlvilág 3D
• Baski Sándor: The Expendables – A feláldozhatók
• Varró Attila: Tolvajok városa
DVD
• Alföldi Nóra: A fantasztikus Róka úr
• Pápai Zsolt: A harcmező hírnökei
• Sepsi László: Mi a gond velem?
• Nagy V. Gergő: A köd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Minden rendben lesz

Zalán Márk

Alting bliver godt igen – dán, 2010. Rendezte és írta: Christoffer Boe. Kép: Manuel Alberto Claro. Zene: Sylvain Chauveau. Szereplők: Jens Albinus (Jacob Falk), Marijana Jankovic (Helena), Igor Radosavljevic (Ali), Özlem Saglanmak (Mira), Paprika Steen (Siri). Gyártó: AlphaVille / Sirena Film. Forgalmazó: Cirkó Film. 90 perc.

 

Gyakori és kedvelt alaptémája filmeknek, sorozatoknak egyaránt, amikor egy bátor civil elkeseredett küzdelmet vív a súlyos információkat a nyilvánosság elől eltitkoló felsőbb hatalommal szemben. Ideális háttér ez egy izgalmas thrillerhez, melyben a főhős, ha le is leplezi az összeesküvőket, általában biztos kudarcra van ítélve. Ezeket a sémákat alkalmazza a 2003-as Rekonstrukcióval híressé vált Christoffer Boe. Noha a dán rendező legfrissebb alkotása semmilyen formában nem újítja meg, mégis szélesíti az összeesküvés-elméletekre támaszkodó filmek skáláját. Története két főszereplője szemszögén keresztül bontakozik ki párhuzamosan: Jacob alkotói válságban szenvedő forgatókönyvíró, aki feleségével együtt gyermeket szeretne adoptálni. Szomszédjuk, Ali, katonai szolgálata alatt foglyok kínzásának volt szemtanúja, és az erről készült képeket éppen Jacobnak juttatja el, aki innentől kezdve minden erejével arra törekszik, hogy a bizonyítékok napvilágra kerüljenek.

Boe remek stílusérzékkel, a műfaj bevett eszközeit felhasználva (a főcím előrevetíti az eseményeket, a flashback-jelenetek feltárják az összefüggéseket), fokról fokra követi végig hőse egyszemélyes harcát, aki miközben valóságos megszállottjává válik teóriájának, mindenkit maga ellen fordítva veszélyezteti állását, és még inkább magánéletét. A rendező mindezt a dán filmekre oly jellemző, vakítóan fehéres színvilággal, az azt ellenpontozó sötét tónusú képekkel, némi háborúellenes felhanggal, ám apróbb dramaturgiai hibákkal, valamint a komplett filmet elrontó többszöri befejezéssel mutatja be. Már az első lezárás hatásos kontrasztot alkothatott volna a címbeli állítással. Boe azonban félretette az ollót, és meghagyta a jóval pozitívabb és giccsesebb befejezést. Ezért sajnos végül tényleg „minden rendben lesz”.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/10 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10329