KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/október
BLOG
• Wostry Ferenc: A kiúttalanság történetei Cinefest 7.
• Baski Sándor: Tablóképek Ká-Európából CinePécs 2010
KÖZELJÖVŐ-FANTÁZIÁK
• Kömlődi Ferenc: Közeljövő-képek Poszt-cyberpunk a XXI. század első évtizedében
• Kubiszyn Viktor: Háló által homályosan Virtuális közeljövő
MALICK
• Hlavaty Tamás: Az égig érő fa Az élet fája
ÁLOMMOZI
• Jankovics Márton: Kamera a tudattalanban Álomfilmek
• Lovas Anna: Álmok a negyedik falon túlról Satoshi Kon
• Géczi Zoltán: Álomterror Satoshi Kon: Paprika
FRANCE NOIR
• Géczi Zoltán: Marseille-i éjszakák Francia krimi 2000–2010
• Ádám Péter: A metropolis démona Ős-noir: Fantômas-sorozat
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Színésztükör Kállai Ferenc
PORTRÉ
• Zalán Vince: Kisvárosi víkendek Ivan Passer másfél cseh filmje
FILMISKOLA: A MONTÁZS
• Vincze Teréz: Tér-idő-gondolat Vágás és montázs
• Vincze Zsuzsanna: Filmek újratöltve Tévére vágva
• Varga Balázs: Folytonossági hiányok Az ugró vágás
TELEVÍZÓ
• Klág Dávid: Kentucky cowboy A törvény embere
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Posztforradalmi jasszkorszak Kolorádó Kid
• Horeczky Krisztina: A boldog részünk Pina Bausch: Álomtánc
• Schreiber András: Egyik sír, másik nevet Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Az ígéret megszállottja Ben Sherwood: Charlie St. Cloud halála és élete
• Szabó Noémi: Sekélyes sírhant Charlie St. Cloud halála és élete
MOZI
• Vajda Judit: Poézis – Mégis szép az élet
• Vajda Judit: Lourdes
• Forgács Nóra Kinga: A méz
• Zalán Márk: Minden rendben lesz
• Kolozsi László: Szeretők
• Ádám Péter: Dumas
• Vincze Teréz: Nők férfiak nélkül
• Roboz Gábor: Mission London
• Parádi Orsolya: Soul Kitchen
• Alföldi Nóra: Pancserpolice
• Sepsi László: A kaptár – Túlvilág 3D
• Baski Sándor: The Expendables – A feláldozhatók
• Varró Attila: Tolvajok városa
DVD
• Alföldi Nóra: A fantasztikus Róka úr
• Pápai Zsolt: A harcmező hírnökei
• Sepsi László: Mi a gond velem?
• Nagy V. Gergő: A köd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A kaptár – Túlvilág 3D

Sepsi László

Resident Evil: Afterlife – brit-német-amerikai, 2010. Rendezte és írta: Paul W.S. Anderson. Kép: Glen MacPherson. Zene: tomandandy. Szereplők: Milla Jovovich (Alice), Ali Larter (Claire), Boris Kodjoe (Luther), Wentworth Miller (Chris), Shawn Roberts (Albert). Gyártó: Constantin Film / Davis Films. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 97 perc.

 

Habár a 2002-ben készült A kaptár nem érte el a Paul W. S. Anderson-életműnek a Halálhajó által kijelölt csúcspontját, a zombifilm-reneszánszba betagozódó klausztrofób videójáték-adaptáció kellemes meglepetésnek számított a Tomb Raider uralta piacon. A Capcom túlélőhorror-szériáját a vendégrendezők ellenére mindvégig Anderson bábáskodása mellett mozgóképre ültető brand a Russell Mulcahy által levezényelt harmadik epizódban szakadt el menthetetlenül kvarcjáték-másától, hogy az eredeti cselekményének átültetése helyett inkább az új erőre kapott poszt-apokaliptikus mozik hullámát lovagolja meg. De ahogy A kaptár 3. – Teljes pusztulás is közelebb állt az Asylum stúdió remekeihez, mint a franchise becsületét menteni próbáló japán verzióhoz (Kaptár: Bioterror), úgy a legfrissebb, Anderson rendezésében készült Resident Evil-film is elsősorban az Uwe Böll-életművel ápol szorosabb kapcsolatokat.

A vizuálisan és narratívában is egyre cizelláltabbá váló videójátékok korában a Kaptár: Túlvilág olyan, mintha Anderson a Mortal Kombat kétdimenziós hőseinek korához nyúlt volna vissza némi ihletért. Ahogyan az alkalmazott – a Mátrix bűvöletében készült akciójeleneteken kívül teljességgel irreleváns – 3D-s technika sem képes koherens moziélményt varázsolni a Túlvilágból, úgy az Alice-figura árnyalására tett kísérletek (drámai hangú videónapló, még drámaibbnak szánt párbeszédek a többi túlélővel) is rendre önparódiába fulladnak. Mivel a semmiből elővarázsolt, és avittas Smith ügynöknek ható antagonista mindvégig statisztaszerepre kárhoztatja a széria fő vonzerejét jelentő élőhalottakat és egyéb T-vírussal fertőzött kreatúrákat is, így a legfrissebb Kaptár-film a műfaj rajongóinak körében is csekély sikerre számíthat – összességében nem több egy újabb elfajzott torzónál a Cég futószalagján.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10321