KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/október
KRÓNIKA
• Pintér Judit: Nanni Loy (1925-1995)
MAGYAR FILM
• Peternák Miklós: A titán és a szirén Bódy Gábor: Írások a hagyatékból
• Bódy Gábor: A titán és a szirén Írások a hagyatékból
• Peternák Miklós: A film nem avul Beszélgetés Bódy Gáborral
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Életképek a hátországból Egy film előmunkálatai
• Zsugán István: A hetedik szoba Mészáros Márta új filmjéről

• Bikácsy Gergely: Vízbemerengők, avagy Pirandello levelei Olasz film, anno zero
• Csantavéri Júlia: Szegények mozija Beszélgetés Marco Ferrerivel
• Kozma György: Delírium filmens Leos Carax
1895–1995
• Molnár Gál Péter: A hallgatag bohóc Jacques Tati

• Barna György: Magyar pornó Videopiac
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Ebek harmincadján Égi manna
KRITIKA
• Fáber András: Például Proust Ébredés
• Bori Erzsébet: A másik játszik Segítség, csaló!
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Férfiak mélyrepülésben
• Déri Zsolt: Passion Fish
• Harmat György: Kongó
• Báron György: Waterworld
• Takács Ferenc: Az első lovag
• Barotányi Zoltán: Eszelős szerelem
• Barna György: A Lény
• Tamás Amaryllis: A rettenthetetlen
• Hungler Tímea: Az utolsó esély

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Kongó

Harmat György

A közönségfogadtatás nem mindig kiszámítható, ám csodálkoznék, ha e friss produkció rekordokat döntögető kasszasiker lenne. Bár adott volt hozzá… az alapanyag: Michael Crichton (ő írta a Jurassic Parkot, rendezte a Kóma filmváltozatát) bestsellere. Az Afrika szívében, ismeretlen élőlény által elpusztított expedíció nyomainak felkutatása, egybekötve Salamon király gyémántvárosának felfedezésével és egy beszélő gorilla „visszahonosításával” megfelelő bázis egy izgalmas filmhez. A helyszín: dzsungelek, sebes sodrású folyók, ősi város (díszlet). A rendező: Frank Marshall, akinek Arachnophobiájáról kellemesen borzongató emlékeket őrzünk. A biztató előjelek ellenére úgy járunk, mint mikor a sülő kenyér ínycsiklandozó illata után csalódnunk kell a sületlen péktermék ízében.

Dramaturgiailag nem szerencsés, hogy a filmkezdeti, első gorillatámadás és a második között több mint egy (igaz, cselekménydús) óra telik el. A befejező harmad így – katasztrófa ide, látvány oda – képtelen kielégíteni nagy várakozásainkat. Holott mi, kalandéhes nézők mindent elhiszünk, ha az alkotók átlelkesítik, nem pedig (mint itt) biztonsággal letudják az epizódokat. Két mozzanat mindenképpen szemet, illetve „fület” szúr. Az egyik: a főhősnő kiáll a repülőgép nyitott ajtajába, és (sajátos) kézipisztollyal lövi le a felé tartó rakétákat. A másik: a laza kézzel megrajzolt román kalandort Homolkának hívják.

Adalékok a zárómérleghez: a komputeranimált lávatenger nem tökéletes, a földomlások és a gorillák jók.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/10 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=977