A hazugságra és álszent elvekre épülő kispolgári életvitel és személyiség leleplezésében, tipológiájának és karakterisztikájának feltérképezésében a cseh új hullám jelentős érdemeket szerzett. Petr Tucek rendező azonban e hagyományból semmit sem sajátított el. Társadalmi szatíra helyett – amit az életanyag lehetővé tett volna – beérte néhány szalonvígjátéki fordulattal és ásatag erkölcsi tanulsággal. Filmjének akárcsak Roman Polanski Kés a vízben című, közel két évtizede készíteti kitűnő alkotásának is – egy autóstoppos fiú a főszereplője. Csakhogy míg a figura megjelenése akkor és ott egy házaspár kisszerű létezésének állóvizét kavarta fel, mostani szereplése legfeljebb statisztálás: alibit szolgáltat a beosztottjával pásztorórára igyekvő családapának. De segítségével sem tudunk meg semmi lényegeset a párocskáról és környezetéről, nem lepleződik le igazán életformájuk. Hiányoznak ugyanis a hús-vér jellemek, itt mindenki olyan, vagy még olyanabb, mint a sematikus ábrázolás tankönyveiben.