KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
   2013/február
FEKETE AMERIKA
• Varga Dénes: Keménykalap és körszakáll Lincoln a moziban
• Sepsi László: Szoboravatás Steven Spielberg: Lincoln
• Csiger Ádám: Véres gyökerek A rabszolga-exploitation
• Nevelős Zoltán: Fekete dinamit Quentin Tarantino: Django elszabadul
KEROUAC
• Varró Attila: Az eltűnt idők nyomában Film/Regény: Úton
FILM / REGÉNY
• Gelencsér Gábor: Ugyanaz hátulról Klasszikusok filmritmusban
• Hubai Gergely: Barikádok dala A nyomorultak-musical
VINTERBERG
• Roboz Gábor: A kaméleon tragédiája Thomas Vinterberg
• Baski Sándor: Csak jót akarnak Thomas Vinterberg: Vadászat
WAKAMATSU
• Vágvölgyi B. András: A törvényen kívüli Koji Wakamatsu 1936-2012
CHYTILOVÁ
• Zalán Vince: A harmadik jelentés Chytilová „százszorszép” filmjei – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Zalán Vince: Éleslátó igazmondás A magyar dokumentumfilm-kánon
• Kelecsényi László: Éleslátó igazmondás A magyar dokumentumfilm-kánon
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Önismereti tréningek Tévéhősök identitásválságban – 1. rész
LATIN-AMERIKA
• Baski Sándor: Melankolikus szólamok Latin-amerikai Filmfesztivál
• Margitházi Beja: A krokodil szelleme Miguel Gomes: Tabu
KRITIKA
• Varga Zoltán: Minden sikeres férfi mögött… Sacha Gervasi: Hitchcock
MOZI
• Varró Attila: Zero Dark Thirty
• Huber Zoltán: A király látogatása
• Forgács Nóra Kinga: A lehetetlen
• Lovas Anna: Bérelj cicát!
• Roboz Gábor: Gyilkos Joe
• Sepsi László: Jack Reacher
• Alföldi Nóra: 40 és annyi
• Zalán Márk: Pasiból lett férfi
• Szabó Noémi: Violeta: köszönet az életnek
• Baski Sándor: 360
• Kovács Kata: Most jó
• Tüske Zsuzsanna: Napos oldal
DVD
• Varga Zoltán: Macskássy Gyula animációi
• Pápai Zsolt: Trükkös halál
• Sepsi László: A vizsga
• Pápai Zsolt: Szökevényvonat
• Vincze Árpád: Pixar rövidfilmek 2.
• Géczi Zoltán: Átjáró
MAGYAR MŰHELY
• Pápai Zsolt: A király koronája Király Jenő: A film szimbolikája I-IV.
• Varga Zoltán: A király koronája Király Jenő: A film szimbolikája I-IV.

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Napos oldal

Tüske Zsuzsanna

Silver Linings Playbook – amerikai, 2012. Rendezte és írta: David O. Russel, Matthey Quick regényéből. Kép: Takayanagi Masanobu. Zene: Danny Elfman. Szereplők: Bradley Cooper (Pat), Jennifer Lawrence (Tiffany), Robert De Niro (Apa), Jacki Weaver (Dolores), Chris Tucker (Danny). Gyártó: Mirage Enterprises. Forgalmazó: Forum Hungary. Feliratos. 122 perc.

A hollywoodi sorsügynökség különc és defektes alakok egész seregét szabadította már filmvászonra, közelebbről romantikus zsánerközegbe, ahol a diszfunkcionalitástól fejbe vágott figurára – az álomgyári kódex szerint – általában dupla kihívás is vár, mivel saját halmozott hátrányaival kell megküzdenie, ha szerelemre pályázik. A fejlődőképes defektesek mezőnyének talán legismertebb csúcstartója, Melvin, a Lesz ez még így se! kényszeres mizantrópja, idén is talált magának egy távoli, jóval szelídebb rokont a Napos

oldal bipoláris főhőse, Pat személyében, aki mellé ráadásul egy női tükörképet is állítottak.

A házassági krachjára túlhevülten reagáló extanárt 8 hónapnyi kezelés és vezeklés után hazaengedik az elmegyógyintézetből a szülői házba: visszatérésével kezdődik el második élete, amelyben – sötét indulatok helyett – a nagybetűs optimizmus és felesége visszaszerzése adná a sorvezetőt. Számításait azonban keresztülhúzza, hogy felesége hallani sem akar róla,

helyette viszont feltűnik egy nem csupán tüzes, de szintén indulatkezelési problémákkal küzdő bombázó, aki néhány flúgos futamba fordult találka után egyezséget ajánl neki: egy közös táncversenyen való fellépésért cserébe segít visszaszerezni a bálványozott fantomfeleséget.

A legutóbb A harcossal brillírozó, sokoldalú rendező és forgatókönyvíró David O.Russellnél jó kezekbe került az alapanyag, Matthew Quick azonos című sikerregénye. Russell, amellett, hogy könnyed tollvonásokkal felrajzolt epizódokkal, szilaj humorú dialógusokkal erősít rá a jóval csendesebb, eredetileg naplószerűen, egyes szám első személyben írt szövegre, egyúttal vitathatatlanul bravúros karakterformáló érzékét is beveti. Varázslata nyomán az epizódszereplők is valódi gyöngyszemekként ragyognak ebben a magával ragadó, rendhagyó alkotásban, amelyen – akárcsak hősein – a bipolaritás tünetei fedezhetők fel: a Napos oldalt – a kivételes alakítások mellett – a féktelenül szikrázó humor és a finom gesztusokban rejtőző emberi dráma együttállása teszi felejthetetlenné.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/02 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11344