KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/április
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Képtávíró
• N. N.: A 37. Magyar Filmszemle díjai
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Hullámzó Balaton Játékfilmek
• Forgách András: Személyes kozmoszok Halász, Szemző, Szaladják – háromkirályok
• Vaskó Péter: Honderű Új filmvígjátékok
• Hirsch Tibor: Más a mese Kisjátékfilmek
• Báron György: Feltételes megállók, végállomások Dokumentumfilmek

• Lengyel László: Pókok és legyek Szabó István: Rokonok
• Gelencsér Gábor: Szegény barbárok Móricz-filmek
• Takács Ferenc: Szerelem és pénz Jane Austen-adaptációk
• Darab Ágnes Zsuzsa: Amikor kilóg az asztalláb Nevelőnők a filmvásznon
• Varró Attila: Fúriák az angolparkban A brit horror és a nők
• Köves Gábor: A változatosság kedvéért Ang Lee-portré
• Hahner Péter: A hőskor után Ang Lee: Túl a barátságon
• Molnár Gál Péter: Bolond világ A Marx fivérek
• N. N.: A Marx fivérek filmjei
MÉDIA
• Vízer Balázs: Póz, csajok, satöbbi A videoklip mesterei
• Reményi József Tamás: Hattyú és klitorisz Tévékritika
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Az író mint társtettes Bennett Miller: Capote
• Stőhr Lóránt: A bírálás édes gyönyöre Bacsó Péter: De kik azok a Lumnitzer nővérek?
• Pápai Zsolt: Zsák a foltját Benoit Delépine – Gustave de Kervern: Aaltra
• Muhi Klára: Régi idők orosz focija Ifj. Alekszej German: Nagypályások – Garpastum
• Kriston László: „Amikor az ember még misztérium volt” Beszélgetés ifj. Alekszej Germannal
KÖNYV
• Palotai János: A pillanat embere Friedmann Endre albumai
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: Az időjós
• Vincze Teréz: Mária Magdolna
• Horeczky Krisztina: A szavak titkos élete
• Mátyás Péter: A leggyorsabb indián
• Vízer Balázs: A belső ember
• Köves Gábor: Casanova
• Vízer Balázs: Pénz beszél
• Wostry Ferenc: Motel
• Horeczky Krisztina: Befejezetlen élet
• Kárpáti György: Rózsaszín párduc

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Pénz beszél

Vízer Balázs

 

Az átlag európai nézőnek ugyan érdektelen az amerikai futball világa, de az amerikai szurkolónak csöppet sem az, kérdés, mennyit lehet még kihozni egy ennyire filmes klisévé vált témából. Jelen esetben annyit, hogy másfél nagy nevet mellékeltek a sztorihoz.

Az új szemszög a sportfogadás, ami ugyan elvileg bepillantást enged a szenvedélybetegségek egyik fajtájába, de ezzel rögtön ki is zárhatjuk a sportfilmek jó kis zúzós-csonttörő akciójeleneteit. A másfél név pedig Al Pacino és nyomában a már vagy hét éve csak ígéretes tehetségként számon tartott Matthew McConaughey. Ők a sportfogadások világában játsszák el újra Az ördög ügyvédje című korábbi Pacino-film szinte minden jelenetét, a megkísértéstől a bukásig, és ahogy az a film sem volt jó, ez sem az, sőt! Pacino a minden hájjal megkent New York-i tippbirodalom-tulajdonos, McConaughey pedig az ígéretes tehetség, aki eladja a lelkét és a személyazonosságát. Csakhogy itt még igazi gonosz sincsen, így ironikus módon a film abba bukik bele, amiről szólnia kéne: nincs semmilyen tétje.

Fiatal főhősünk magabiztosan tippeli meg a hétvégi meccsek eredményét, olyan apró jelekből, például, hogy melyik játékosnak pusztult el a kedvenc kutyája, egyre többet keres, mi pedig tudjuk, hogy hamarosan eljön a pillanat, hogy rosszul fog tippelni. Mindez csak néhány jobban sikerült percre köti le a nézőt, noha mindkét főszereplő teljes erőbedobással próbálja nekünk eladni a rosszul megírt forgatókönyvet és a halvány karaktereket. Ez csak azért szomorú, mert egyikük pár éve még a legjobbak közé tartozott, aki néhány gesztussal életre keltett akármilyen figurát, most pedig vért izzadva, handabandázva sem tud egy épkézláb alakítást összehozni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/04 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8586