KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1982/május
JEGYZET
• Zalán Vince: Magyar filmek Berlinben
• Deli Bálint Attila: Kísérleti filmezés Magyarországon I.
• Schubert Gusztáv: Kísérleti filmezés Magyarországon I.
VITA
• Csala Károly: Hogyan? Vita a forgatókönyvről
• Koltai Tamás: „Emberábrázolást tanultunk” Vita a forgatókönyvről. Kerekasztal-beszélgetés színészekkel

• Zsugán István: Kettős szorítottság kínjában Beszélgetés Makk Károllyal
• Bernáth László: Mozi vagy tévé? Új népszerű-tudományos filmekről
• Hegedűs Zoltán: Szatíra (galamb)epével Szívzűr
• Bikácsy Gergely: Örömragály Aranycsapat
• Zalán Vince: Táncmúzeum Cha-cha-cha
• Kovács András Bálint: A megkésettség drámája Beszélgetés Vitézy Lászlóval
• Loránd Gábor: A vád tanúi Nürnberg, 1946
• Györffy Miklós: Patkányok és emberek Amerikai nagybácsim
ANIMÁCIÓ
• Lajta Gábor: A mese és eszközei Jurij Norsteinről
• N. N.: Jurij Norstein filmjei
• Reisenbüchler Sándor: A kisgyerek és a filozófus
• Vajda Béla: A kisgyerek és a filozófus
• Varga Csaba: A kisgyerek és a filozófus

• Robinson David: A brit film koldus tehetsége
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Sánchez gyermekei
• Simándi Júlia: Milka
• Deli Bálint Attila: Egy kis romantika
• Báron György: Egy elvált férfi ballépései
• Lajta Gábor: Tizenkét hónap
• Kovács András Bálint: Alma
• Mayer Tamás Egon: Találkozás
• Schubert Gusztáv: Nyerítő nyeremény
• Deli Bálint Attila: Hegyi emberek
TELEVÍZÓ
• Losonczi Ágnes: Túl/lebecsült anyagiak és megpörkölődött eszmék A nyolcvanas évek televíziózása elé
• Koltai Ágnes: Könnyű bánat Csere
• Marx József: Milyen tévét szeretnék a nyolcvanas években?
• Kis Csaba: Moszkvától – Kamcsatkáig A szovjet televízióról
KÖNYV
• Bikácsy Gergely: Kubrick, avagy a pesszimizmus

             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Találkozás

Mayer Tamás Egon

Kedves történetet mesél el Eduard Gavrilov filmje egy gyámoltalan diákfiú és egy talpraesett, erős akaratú lány kapcsolatáról. Munkája, amely gyakran egy operettelőadás adaptációjának tűnik, telis-tele van az ilyenkor szükséges kellékekkel. Található itt bevezetés és finálé, fülbemászó dallam és nagy összeveszés, túláradó érzelem és színes álom, egyszóval minden, ami Kálmán Imre óta nem maradhat ki egyetlen zenés játékból sem.

Az alkotók – dicséretükre legyen mondva – egy percig sem akarták elhitetni, hogy világmegváltásra készültek. Eszükbe sem jutott, hogy halálos komolyan vegyék – önmagukat. Szórakoztatni kívántak, valljuk meg, hogy céljukat, ha nem is maradéktalanul, de elérték. Köszönhető ez elsősorban Ljudmilla Szuharokova ideillő muzsikájának, no meg Borisz Szeregyinnek, a rutinos operatőrnek, aki szép moszkvai és baltikumi felvételekkel sietett a rendező segítségére, amikor annak elfogytak az ötletei. Operettet láthatunk tehát, operettet minden hibájával és erényével együtt, s ha a néző képes arra, hogy másfél órára elfeledje a világ tényeit, akkor talán még jól is érezheti magát ebben a mesemoziban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/05 46-47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7110