KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/augusztus
KRÓNIKA
• Nemeskürty István: Ábel Péter halálára
• N. N.: Nemzeti Független Film- és Videofesztivál
FORGATÓKÖNYV
• Barabás Klára: Találkozik egy nővel (vagy kettővel) A szerkesztőség vendége: Jean-Claude Carrière

• Forgách András: A teremtő és a teremtett Mahábhárata
• Schubert Gusztáv: Szanszkrit apokalipszis Mahábhárata
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A rózsa teste Szerelmi ének
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Tekintet, szemlencsével Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai 1992
DOKUMENTUMFILM
• Lengyel László: Bánat Sérelmek filmjei
• Simándi Júlia: Ki beszél itt jelen időben?
TELEVÍZÓ
• Nagy Gergely: Belemászni a színházba Az FMS videó-sorozatáról
MÉDIA
• Turcsányi Sándor: Állati gazdaság Reklámfesztiválok
• Balassa Péter: Ezentúl – ezen túl
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Légy haszontalan! Toto, a hős
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Ramona
• Turcsányi Sándor: Az ideális gyanúsított
• Békés Pál: Téged egyedül
• Barotányi Zoltán: Gladiátor
• Békés Pál: Dupla dinamit
• Tamás Amaryllis: Az utolsó tánc
• Reményi József Tamás: Get back

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az utolsó tánc

Tamás Amaryllis

Krafft Ebhing Psychopathia sexualis című kórlélektani alapművének gyöngyszeme lehetett volna e thrillernek becézett erotikus film. Annak is az esetleírások fejezetében. Tudniillik demonstrálandó, hogy a tehetségtelenség miként válthat ki nemi devianciát; az egyén nyomorúsága – morális fogódzó híján – hogyan támaszt kóros lelki szükségleteket és épít fel nem csekély találékonysággal (talentummal) démoni stratégiát a tehetségesebbek, a jobbak, a sikeresebbek likvidálására. Az éjszaka szépei, a táncoslábú lányok, a kalandvadász bártulajdonos, a titokzatos előéletű mixer, a törpe kukkoló portás, a rivaldafény után ácsingózó, kívánatos koreográfusnő – a zűrzavaros kavalkádban mindenki gyanússá válik, amikor a Legszebb Tévétáncosnő rangért hirdetett tolongásban sorra eltünedeznek a címért versengők.

Falvédő-film, falvédő szövegekkel – veszélytúra-kedvelőknek. Felmásznak tőle a...


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/08 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=538