KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/augusztus
KRÓNIKA
• Nemeskürty István: Ábel Péter halálára
• N. N.: Nemzeti Független Film- és Videofesztivál
FORGATÓKÖNYV
• Barabás Klára: Találkozik egy nővel (vagy kettővel) A szerkesztőség vendége: Jean-Claude Carrière

• Forgách András: A teremtő és a teremtett Mahábhárata
• Schubert Gusztáv: Szanszkrit apokalipszis Mahábhárata
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A rózsa teste Szerelmi ének
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Tekintet, szemlencsével Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai 1992
DOKUMENTUMFILM
• Lengyel László: Bánat Sérelmek filmjei
• Simándi Júlia: Ki beszél itt jelen időben?
TELEVÍZÓ
• Nagy Gergely: Belemászni a színházba Az FMS videó-sorozatáról
MÉDIA
• Turcsányi Sándor: Állati gazdaság Reklámfesztiválok
• Balassa Péter: Ezentúl – ezen túl
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Légy haszontalan! Toto, a hős
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Ramona
• Turcsányi Sándor: Az ideális gyanúsított
• Békés Pál: Téged egyedül
• Barotányi Zoltán: Gladiátor
• Békés Pál: Dupla dinamit
• Tamás Amaryllis: Az utolsó tánc
• Reményi József Tamás: Get back

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Dupla dinamit

Békés Pál

Hol vannak már azok az idők, amikor a magyar néző csakis a kazetta-feketepiac kofáitól vásárolhatta be a karate és kung-fu filmek tiltott gyümölcsét? Hol van már az az idő, amikor Bruce Lee oly közel került a magyar lélekhez, hogy a feketén másolt videókazetták egyik-másika BRUSZLI felirattal került forgalomba? Mindez a múlté, és manapság szinte hozzátartozik a nyári filmkínálathoz az euramerikai krimi és kínai harcművészetek elegyéből kotyvasztott akciófilm, amelyben egyenlő súllyal szerepelnek a hagyományos nyugati gyorstüzelő fegyverek és plasztikbombák meg az Ázsiából importált férfias gesztusrendszer, melynek természetes része az orr belenyomása az agyvelőbe, valamint a herezacskó leszakítása. Két világ találkozásának lehetünk szemtanúi, és csak örömmel tölthet el bennünket, hogy milyen zökkenőmentesen simulnak össze, milyen magától értetődően kapcsolódnak egymáshoz karakteres elemeik.

Alex és Chad, a film ikerhősei nagyon szép emberek, bármelyikük karja vastagabb egy-egy nyavalyás New York-i entellektüel derekánál. Felvonultatják összes kung-furfangjukat és felszámolják a Hong-Kong-i kábítószeres bandát. A virágzó cég ellen folytatott felszámolási eljárás során kit ők ütnek agyon, kit egy lezuhanó kikötői konténer, kit pedig az áram. A maradékot agyonlövik vagy felrobbantják. Harci technikáikkal csak a pirotechnika kelhet versenyre. A film igazság szerint nem olyan véres, mint lehetne. A kung-fu ugyanis elsősorban belső szervi elváltozásokat okoz, és ezt a statiszták végvonaglása hivatott érzékeltetni. Ránganak is, mint a parancsolat. Alex és Chad dolguk végeztével összeölelkeznek és kéz a kézben ballagnak az eltűnt Bruszli nyomában.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/08 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=537