KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/augusztus
KRÓNIKA
• Nemeskürty István: Ábel Péter halálára
• N. N.: Nemzeti Független Film- és Videofesztivál
FORGATÓKÖNYV
• Barabás Klára: Találkozik egy nővel (vagy kettővel) A szerkesztőség vendége: Jean-Claude Carrière

• Forgách András: A teremtő és a teremtett Mahábhárata
• Schubert Gusztáv: Szanszkrit apokalipszis Mahábhárata
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A rózsa teste Szerelmi ének
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Tekintet, szemlencsével Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai 1992
DOKUMENTUMFILM
• Lengyel László: Bánat Sérelmek filmjei
• Simándi Júlia: Ki beszél itt jelen időben?
TELEVÍZÓ
• Nagy Gergely: Belemászni a színházba Az FMS videó-sorozatáról
MÉDIA
• Turcsányi Sándor: Állati gazdaság Reklámfesztiválok
• Balassa Péter: Ezentúl – ezen túl
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Légy haszontalan! Toto, a hős
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Ramona
• Turcsányi Sándor: Az ideális gyanúsított
• Békés Pál: Téged egyedül
• Barotányi Zoltán: Gladiátor
• Békés Pál: Dupla dinamit
• Tamás Amaryllis: Az utolsó tánc
• Reményi József Tamás: Get back

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Téged egyedül

Békés Pál

Ki tudja, hogy Cliff miért a darázsderekú cicababákat kedveli? Én. Én ugyanis odafigyeltem, és elmondhatom magamról, hogy kiismerem magam a Téged egyedül rafinált jelképrendszerében. Nos, Cliff azért vonzódik a cicababákhoz, mert szakmája szerint babaház-tervező. Méghozzá munkáját kedvelő és kreatív elme (ez többször tételesen is megfogalmazódik.) Igazán helyes fiú. Már-már pubi. Meg is rendül, amikor karácsony este kirúgja a soros hajasbaba, fájdalmában a szemétbe hajítja a téli kéjutazásra szóló repülőjegyet. Ám váratlanul pót-hajasbaba merül föl a láthatáron, aki hajlamosnak mutatkozik arra, hogy beugorjon a kollegina helyére a trópusi kéjútra, így hát Cliff sietve alámerül a kukába és előássa a gyűrött jegyet. E nyúlfarknyi jelenet a film legszellemesebb pillanata, és igazán sajnálhatja a nyári limonádéra szomjazó néző, hogy már az ötödik percben sor kerül rá. A hátralévő mintegy nyolcvanöt percben a kuka emlékével kell beérnie.

Hálistennek a film számos tanulsággal szolgál, és szerencsés lelkialkat esetén ez gyógyír lehet a fájó hiányérzetre, melyet a cukor, citrom és jég nélkül felszolgált limonádé szopogatása közben érez az, aki tulajdonképpen nem langyos, klóros csapvízre vágyott. E tanulságok summája: külcsín és belbecs nem járnak karöltve. Íme, néhány partikuláris konkrétum: ne vigyünk hatnapos trópusi kéjútra olyan nőt, aki az első nap tizenkét ruhát vásároltat magának. Ne hagyjuk, hogy társnőnk minden jött-ment szörfössel dugiban szörföljön. Idejekorán figyeljünk fel arra, ha párunk nem csupán hisztérikus, hanem egyszersmind a degeneráltságig ostoba, infantilis és imbecillis.

A film az utolsó pillanatig tartogat váratlan meglepetéseket. Cliff ugyanis... megtalálja a párját!!! Amikor megvallja, hogy beleszeretett, nem tudunk hova lenni a döbbenettől. És amikor a zárójelenetben csókban forrnak össze, elkerekedik a szemünk, tátva marad a szánk, leesik az állunk, és lefordulunk a székről. Ott a padlón nyom el minket az édes álom.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/08 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=533