KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Régi és új A film alászállása

• Beregi Tamás: Volt egyszer egy jövő Filmek az időlabirintusból
• Herpai Gergely: A létezés bábjai Idő és számítógép
• Schubert Gusztáv: Körkörös ROMok Borges és a bábeli könyvtár
• N. N.: Borges a filmvásznon
TITANIC
• Bori Erzsébet: Vízállásjelentés Titanic Fesztivál
• Ardai Zoltán: Egy katonaének Szellemkutya
• Horváth Antal Balázs: Egyenes beszéd Igaz történet

• Karátson Gábor: A múlt-jelen sötét falán Peter Brook: Mahábhárata
• Bodolai László: Hanimun, félhold, mozivarázs Úton Indiába
• Ágfalvi Attila: Csendes filmek dicsérete Claude Goretta
• Ádám Péter: André de Toth
• N. N.: Tóth Endre filmjei
FESZTIVÁL
• N. N.: Az OFF fődíjasai
• Stőhr Lóránt: Mélyebb értelem? Open Film Fesztivál
KRITIKA
• Bori Erzsébet: A város éjszakája Lőporos hordó
• Ágfalvi Attila: Téli táj, bicikli Észak, Észak
• Békés Pál: Trendszerváltás Hippolyt
• Muhi Klára: Nesze neked szabadság! Egérút
• Gervai András: Kilenc és fél Claude Lanzmann: Soah
LÁTTUK MÉG
• Máriássy Vanda: Séta a Holdon
• Ádám Péter: Asterix és Obelix
• Békés Pál: Sztárral szemben
• Kis Anna: Szentivánéji álom
• Varró Attila: Háborgó mélység
• Halász Tamás: Életfogytig
• Vidovszky György: Bosszúból jeles
• Somogyi Marcell: Amerikai pite
• Tamás Amaryllis: Tarzan
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az utolsó szilveszter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tarzan

Tamás Amaryllis

 

Megszületett a negyvennyolcadik adaptáció, s a leszármazottak szerint ez az animációs film a Burroughs-megálmodta, az igazi. Valóban lenyűgöző, játékos akciórajzfilm kerekedett a hajdanában ceruzahegyezőkkel kereskedő, sokat próbált chicagói cowboy – először 1914-ben megjelent – regényfigurájáról, kinek nevét egy ötvenezer fős város, Tarzana is őrzi.

A gorillacsalád, Tarzan szörftechnikás liánugrándozása valódibbnak tűnik a valódinál; Phil Collins a filmhez írt öt fülbemászó betétdala pedig biztos sikert ígér. Az alkotók szándéka túlmutat ezen: a nem is titkolt cél egyrészt a másság elfogadtatása, másrészt a „minden Egy”-filozófia rajzos tudatosítása. Az ökológiai érzékenységünket fejlesztő örök mese reményt keltő lehetőséget sugároz külső és belső világ kibékíthető kapcsolatáról, harmóniájáról. Az élet „harcművészetéről” – a felfedezésre váró érzésről, miszerint szoros kötelék fűz bennünket másokhoz: emberekhez, természethez, világegyetemhez.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/12 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4673