KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/december
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Hosszú futására számítottunk BBS – 40 év
• Muhi Klára: Gettó, egyetem, politikai csatatér A BBS első két évtizede
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 2. rész
• Andor Tamás: Egy körültekintő ember In memoriam Schiffer Pál
• N. N.: Schiffer Pál (1939–2001)
TITANIC
• Vágvölgyi B. András: Őszi kollekció Titanic Fesztivál
• Varró Attila: Határsértések Koreai új hullámok
• Varró Attila: Hajcsat a párnán Beszélgetés Jafar Panahival

• Hungler Tímea: Biohazardírozás Hollywoodi vírusok
• N. N.: Járványok és bioterror Vírus-mozi
• Karkus Zsolt: Frankenstein siratja Monstrumot Klónok, szörnyek, őrült tudósok
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Disznóól és felhőfejes Velence
• N. N.: Az 58. velencei filmfesztivál díjai
• Kemény György: Videofreskók Velencei biennálé
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Kettős filmtükör A tizedik évtized

• Pápai Zsolt: Mesterbeállítás Howard Hawks rejtőzködő kamerája
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Cuba sí, Cuba no Mielőtt leszáll az éj
LÁTTUK MÉG
• Hideg János: Dalok a második emeletről
• Takács Ferenc: Ízig-vérig Anne-Mary
• Köves Gábor: Süti, nem süti
• Ágfalvi Attila: Szívtiprók
• Hungler Tímea: Doktor Szöszi
• Herpai Gergely: Kéjutazás
• Elek Kálmán: Eredendő bűn
• Harmat György: Lovagregény
• Varró Attila: Mélyvíz
• Tamás Amaryllis: Második bőr
• Varga Balázs: Végzetes hipnózis
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Búcsú

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Második bőr

Tamás Amaryllis

 

„Globalizálódó” kapcsolatok, szerelmi négyszög, hetero- és homoszexualitás lehetséges kombinációi, szenvedés és szeretet, önzés és nagyvonalúság, a háttérben egy kisfiú hangtalan mártíromsága.

Alberto, a férj repülőgépeket tervez, Elena, a feleség szitanyomatokat, Diego, új szabásformát ad ortopédsebészként a fájdalmas testeknek, csábítóként az ösztönök birodalmában tévelygő lelkeknek. A gyakorlatias szellemű, kétszerkettővel mérő Diego érzelmi aknavetői azonban – a sokat sejtető, könnyednek vélt nekilendülés után – összefércelhetetlen, roncsolt sebeket ejtenek egy családon. Hőseink megpróbálják intelligensen átvészelni a kalandot, s megoldást találni a megoldhatatlanra. Azaz arra, hogy talán csak agyrém a békés idillbe betörő egoizmus és vágy titáni ereje. Ám mindannyian tanulnak egymástól. Az egyik: mély tartalmát minden odavetett tekintetnek, szónak („nem kell mindent olyan tragikusan venni”), a másik: a köznapok parancsoló törvényeit, a harmadik, a tabuk között bukdácsoló férj: a véletlenek morbid hatalmát. A kisfiúnak pedig feldolgozni éppen elegendő lesz a saját későbbi sorsa, hogy megértse: belémarkolni ebbe a hétfátylas titokba, az életbe – ősparancs. Kívül állni pedig, csöndes megadással lehetetlen, másképpen mondva: a tetszhalál békéje.

Felkavaró film.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3546