KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Tatár György: Film által homályosan Holocaust, a tanúk tekintete
• N. N.: Magyar dokumentumfilmek a Holocaustról
• Schubert Gusztáv: Pokolkép Holocaust egyenes adásban
• Székely Gabriella: Filmjeim fejszecsapások Beszélgetés Sopsits Árpáddal
• Bori Erzsébet: Kora bánat Torzók
• Tamás Amaryllis: Amrita Sher-Gil Beszélgetés Sára Sándorral
TELEVÍZÓ
• Bakács Tibor Settenkedő: Mátrixon innen és túl Valóságshow
• Spiró György: Az ötödik A lengyel testvér
• Kriston László: Formatált valóság Bár
• Zachar Balázs: Magyar reality
• Ardai Zoltán: Modernek közt Első generáció
• Bodolai László: Ahol a törpék táncolnak Esküvői videók

• Varró Attila: Sztárválasztás Hollywoodi renitensek
• Vágvölgyi B. András: www.self-image.com Wilder, Wenders, Waters
• N. N.: John Waters a Filmvilágban
• Nemes Gyula: Cseh álmoskönyv Karel Vachek
• Antal István: Kísérlet az élet Cseh avantgarde
• Éles Márta: Miként ragadjuk meg az igazságot? Beszélgetés Wojciech Marczewskivel
ANIMÁCIÓ
• Elekes Györgyi: Európai vonal-kód Annecy
• Dizseri Eszter: A légy röpte Beszélgetés Rofusz Ferenccel
FESZTIVÁL
• Varró Attila: Angyalok és kutyák Karlovy Vary
KRITIKA
• Varga Balázs: Játékos szenvedély Macerás ügyek
• Ágfalvi Attila: Kiszámított vadság Vademberek
• Báron György: Szponzorfilm Üvegtigris
KÖNYV
• Kelecsényi László: Szociológiai filmtükör Bíró Gyula: A magyar film emberképe
LÁTTUK MÉG
• Ádám Péter: Belphégor
• Csantavéri Júlia: Pad a parkban
• Takács Ferenc: Liam
• Ádám Péter: Szerelmes Thomas
• Mátyás Péter: Neveletlen hercegnő
• Mátyás Péter: Corelli kapitány mandolinja
• Korcsog Balázs: Kémkölykök
• Varró Attila: Bízd a hackerre!
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Tömegnyár

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Neveletlen hercegnő

Mátyás Péter

 

Mia a kamaszlányok szokványos életét éli San Franciscóban. Türelmetlenül keresi helyét a világban, miközben az iskola bájgúnárjának, egy Back Street Boys külsejű fiúnak csókjáról ábrándozik. Váratlanul betoppan hozzá apai nagyanyja, a kis európai állam, Genovia királynője. A nagymamának az a szándéka, hogy unokáját előkelő hercegnővé nevelje, aki hamarosan elfoglalhatja az őt megillető trónt. A rendező kezdetben szerencsétlenebbnek és esetlenebbnek ábrázolja hősnőnket az átlagosnál, hogy az átalakulás, az új egyéniség megszületése minél hatásosabb lehessen.

Egy Walt Disney-mese elemei keverednek itt a manapság divatos tini vígjátékok sablonjaival. Az így létrehozott hibrid film azonban teljes érdektelenségbe fullad. A figurák, a helyszínek és a cselekmény fordulatai jól ismertek a hollywoodi álomgyár stúdióiból. A forgatókönyvben minden mesterkélt és jellegtelen, a nézők pedig a közel két órás vetítésről egyetlen jóízű nevetés nélkül távoznak. Az egyre nyomasztóbb unalmat külsődleges eszközökkel, például egy bűbájos cica állandósuló jelenlétével próbálják elviselhetővé tenni. Végül az új királynő beiktatási beszédéből nem hiányozhatnak a közhelyek sem, Mia immár az emberiség jótevőjeként puffogtatja üres frázisait az egybegyűlteknek.

Garry Marshall a Micsoda nő! rendezőjeként vált híressé. Az Oltári nő már csak egy vérszegény kísérlet volt a korábbi kasszasiker megismétlésére. Azt hittük, rosszabb nem következhet. Tévedtünk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/10 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3483