KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/április
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Régi nemzedékek, új lövészárkok Generációk filmtörténete – 1. rész
• Nemes Z. Márió: Növényi politika A hungarofuturista film alternatív valóságai
• Sipos Júlia: Hozzáférés a világhoz Beszélgetés Almási Tamással
• Kormos Balázs: Erkélyekre aggatott nádszövet Az Egy nap és a kortárs román film
• Lakatos Gabriella: Míg az oltár el nem választ Szerelemtől házasságig – 1. rész
ALAIN RESNAIS
• Bikácsy Gergely: Az életmű cserepei Alain Resnais 100
ANTIHŐSÖK, ANTIHŐSNŐK
• Baski Sándor: Traumák hősei Batman és Joker
• Huber Zoltán: A régi iskola Clint Eastwood idős antihősei
• Pozsonyi Janka: Nőben az erő Paul Verhoeven antihősnői
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szép Eszter: A viktoriánus erkölcs réme Marie Duval: Ally Sloper-képregények
ÚJ RAJ
• Fekete Tamás: Nyelvcserék Claudio Cupellini
FILMZENE
• Pernecker Dávid: A mennyországban minden rendben Lynch zene
KÖNYV
• Géczi Zoltán: „Ilyet csak Clint Eastwood tud” Marc Eliot: Amerikai lázadó
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: Diadal a törvény felett Rotterdam
• Varró Attila: Kötelékek Japán Filmfesztivál
KRITIKA
• Báron György: Átokföldje Pálfi György: Mindörökké
• Benke Attila: Saul magyar Damaszkusza Fazekas Máté: Kilakoltatás
• Bartal Dóra: Hetedhét határon Jonas Poher Rasmussen: Menekülés
TELEVÍZÓ
• Déri Zsolt: Fekete Woodstock Summer Of Soul
MOZI
• Pethő Réka: Szuperhősök
• Rudas Dóra: Minden rendben ment
• Roboz Gábor: Arany
• Fekete Tamás: Foglalkozása: szülő
• Kovács Kata: Út a díjesőig
• Varró Attila: Katonadolog
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Harriet – Szabadság vagy halál
• Baski Sándor: A maffia szentjei
STREAMLINE MOZI
• Pazár Sarolta: A megváltás éjszakája
STREAMLINE MOZI
• Herczeg Zsófia: Agancs
• Pethő Réka: A tizenhetes számú ház
• Kolozsi László: Retró szerelem
• Huber Zoltán: Az Adam-projekt
• Varró Attila: Dr. Petiot
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Aljas utcákon balra, a bűntanyáig egyenesen

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Foglalkozása: szülő

Fekete Tamás


Les 2 Alfred – francia, 2021. Rendezte és írta: Bruno Podalydès. Kép: Patrick Blossier. Zene: Frédéric Junqua. Szereplők: Denis Podalydès (Alexandre), Bruno Podalydès (Arcimboldo), Sandrine Kiberlain (Séverine), Yann Frisch (Aymeric), Luana Bajrami (Suzie). Gyártó: Why Not Productions / Arte France Cinéma. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 92 perc.

 

Alexandre élete válságba kerül: miután feleségének feltűnik, hogy gyanúsan gyakran keresi fel a munkaközvetítő irodát, csakhamar az is kiderül, hogy az állások helyett inkább az egyik ottani alkalmazott iránt érdeklődik. Neje, aki egy tengeralattjárón dolgozik, ultimátumot ad neki; férjének be kell bizonyítania, hogy egyedül is képes boldogulni, és mire a nő visszatér a következő küldetéséről, a férfinak már saját anyagi bázissal és munkával kell rendelkeznie, miközben pesztrálnia kell két pici gyereküket is. Alexandre szerencséjére gyorsan felveszik egy startup céghez, ám ennek két feltétele van; egyrészt fel kel élesztenie ismeretségeit abban a kisvárosban, ahol gyermekkorát töltötte, másrészt letagadni kényszerül, hogy kiskorú gyerekei vannak.

Bruno Podalydès (a főszerepet alakító Denis Podalydès bátyja) filmje rengeteg aktuális témát érint, így többek között a férfi-női szerepek mibenlétét, az idősek munkaerőpiaci helyzetét, a hirtelen egyedülállóvá lett szülők mindennapi küzdelmeit, a felfutóban levő, ám valójában sem komoly elképzelésekkel, sem koncepcióval nem rendelkező vállalatokét, vagy akár a látszólag minket kiszolgáló, ám valójában csak életünket megnehezítő technológiáét is. Mindez már pusztán felsorolva is sok, Podalydès vígjátékában ráadásul sokáig nem is világos, merre tart. A néző egy darabig azt hiheti, hagyományosabb vígjáték lesz belőle, vagy egy csetlő-botló kispapáról, vagy egy friss, kicsit hóbortosnak tűnő barátról, aki azonban kész rögtön átvenni a pótapai teendőket is, de még annak a lehetősége is felvillan, hogy egy romantikus komédia sül ki végül a történetből, az új alkalmazott és a rigorózus főnöknője között. Persze egy olyan film esetében, ami a cannes-i fesztivál versenyszekciójában indul, nyilván felesleges elvárás lett volna egyszerű vígjátékra számítani – még akkor is, ha egyes jelenetekben a két Podalydès jelzi, hogy nagyszerű művelői a műfajnak. Sajnos néhány kiemelkedő jelenet, és a helyenként abszurd hangvétel ellenére meglepően kevés, hogy a rendező rendszerkritikaként mindössze annyit tud megfogalmazni, hogy milyen értelmetlen és felesleges a munka érdekében megtagadni szülői mivoltunkat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/04 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15315