KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/április
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Régi nemzedékek, új lövészárkok Generációk filmtörténete – 1. rész
• Nemes Z. Márió: Növényi politika A hungarofuturista film alternatív valóságai
• Sipos Júlia: Hozzáférés a világhoz Beszélgetés Almási Tamással
• Kormos Balázs: Erkélyekre aggatott nádszövet Az Egy nap és a kortárs román film
• Lakatos Gabriella: Míg az oltár el nem választ Szerelemtől házasságig – 1. rész
ALAIN RESNAIS
• Bikácsy Gergely: Az életmű cserepei Alain Resnais 100
ANTIHŐSÖK, ANTIHŐSNŐK
• Baski Sándor: Traumák hősei Batman és Joker
• Huber Zoltán: A régi iskola Clint Eastwood idős antihősei
• Pozsonyi Janka: Nőben az erő Paul Verhoeven antihősnői
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szép Eszter: A viktoriánus erkölcs réme Marie Duval: Ally Sloper-képregények
ÚJ RAJ
• Fekete Tamás: Nyelvcserék Claudio Cupellini
FILMZENE
• Pernecker Dávid: A mennyországban minden rendben Lynch zene
KÖNYV
• Géczi Zoltán: „Ilyet csak Clint Eastwood tud” Marc Eliot: Amerikai lázadó
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: Diadal a törvény felett Rotterdam
• Varró Attila: Kötelékek Japán Filmfesztivál
KRITIKA
• Báron György: Átokföldje Pálfi György: Mindörökké
• Benke Attila: Saul magyar Damaszkusza Fazekas Máté: Kilakoltatás
• Bartal Dóra: Hetedhét határon Jonas Poher Rasmussen: Menekülés
TELEVÍZÓ
• Déri Zsolt: Fekete Woodstock Summer Of Soul
MOZI
• Pethő Réka: Szuperhősök
• Rudas Dóra: Minden rendben ment
• Roboz Gábor: Arany
• Fekete Tamás: Foglalkozása: szülő
• Kovács Kata: Út a díjesőig
• Varró Attila: Katonadolog
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Harriet – Szabadság vagy halál
• Baski Sándor: A maffia szentjei
STREAMLINE MOZI
• Pazár Sarolta: A megváltás éjszakája
STREAMLINE MOZI
• Herczeg Zsófia: Agancs
• Pethő Réka: A tizenhetes számú ház
• Kolozsi László: Retró szerelem
• Huber Zoltán: Az Adam-projekt
• Varró Attila: Dr. Petiot
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Aljas utcákon balra, a bűntanyáig egyenesen

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Az Adam-projekt

Huber Zoltán


Adam Project – amerikai, 2022. Rendezte: Shawn Levy. Írta: Jonathan Tropper, Jennifer Flacket és Mark Levin. Kép: Tobias A. Schliessler. Zene: Rob Simonsen. Szereplők: Ryan Reynolds (Adam), Walker Scobell (Adam), Zoe Saldana (Laura), Mark Ruffalo (Louis), Catherine Keener (Maya), Jennifer GArner (Ellie). Gyártó: Maximum Effort / Skydance Media. Forgalmazó: Netflix. Szinkronizált. 106 perc.

 

Apakomplexusos hősökből sosem szenvedtünk hiányt, a gyerekkori önmagától segítséget kérő, majd halott apját vele együtt felkereső időutazó láttán maga Sigmund Freud is elégedetten szippantana a szivarjából. A kiindulópontot jól ismerjük: a kis Adam képtelen feldolgozni az apa halálát, de az anyja szeretetét is nehezen fogadja a csonkává vált családban. Egy este azonban betoppan a harminc évvel későbbi énje és a különös páros visszaugrik néhány évet némi apai tanácsért, mert az egész időutazósdit nem mellesleg pont a papa találta fel. A tét természetesen a világ megmentése, de közben a gyászfeldolgozás is megtörténik és hőseink szó szerint korrigálják a kizökkent időt is.

A rendező Shawn Levy és a főszereplő Ryan Reynolds nagyjából előző együttműködésük, a Free Guy receptjét követik. Egy rakás ismerős panelből összeáll egy mérsékelten izgalmas sztori, amit aztán intenzív számítógépes trükkökkel, némi érzelmességgel és jótékony humorral tálalnak. A tudományos-fantasztikus komponens nagyrészt szimpla látványelem, az időutazásba meg amúgy is könnyű belegabolyodni, pláne, ha meg sem erőltetik magukat az alkotók. A Vissza a jövőbe ihlette csavarok inkább csak a vonatkozó metapoénok puffogtatására jók, a fő hangsúly végig a családi viszonyokon marad. A film ezen a vonalon igen megbízhatóan teljesít, szépen felmondva a kötelezőt a szeretet és elfogadás fontosságáról. Az apát játszó Mark Ruffalo kisujjból megoldja a szerepet és a kisfiút alakító Walker Scobell is remek. A fő attrakció persze a kölyökkutya-tekintetű Ryan Reynolds, aki az elmúlt években tökéletesre csiszolta a nagy szívét és kedves ügyetlenségét egy cinikus dumagép álcája mögé rejtő karakterét. Scobell és Reynolds kettőse remekül működik, a családbarát adok-kapok poénjaik aranyosak és mese is kellemesen biztonságos. Egy péntekre időzített Netflix-film ezzel teljesíti a küldetését.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/04 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15308