KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/január
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Én nem lázadtam, én filmeket csináltam” Beszélgetés Sándor Pállal – 1. rész
• Darida Veronika: Toll és maszk Gábor Miklós
• Morsányi Bernadett: „Szabad embereket fényképezünk” Beszélgetés Szomjas Györggyel
• M. Tóth Éva: A nyár embere Jankovics Marcell-monográfia
• Kelecsényi László: Elmenni! Visszajönni? Alex és Andy
A DÍSZLET MESTEREI
• Bereczki Zoltán: A dekonstruált építész Rajk László filmdíszletei
• Benke Attila: A tér művészei Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál – Szolnok
LÁNGOLÓ LÁNYOK
• Vajda Judit: A lányok angyalok Céline Sciamma
• Beck András: Érettségi után, a senkiföldjén Daniel Clowes: Ghost World
• Kránicz Bence: Műtéti beavatkozás Női remake
• Roboz Gábor: Öngyilkos játék Jason Micallef: Gyilkos játékok
VIRTUÁLIS VALÓSÁG
• Barkóczi Janka: Bazin álma Virtuális valóság és dokumentumfilm
• Herpai Gergely: James Dean digitális szelleme Virtuális színészek
A ZSÁNER MESTEREI
• Varga Zoltán: Szörnyfészek a felhőkarcolóban Larry Cohen démonai
FESZTIVÁL
• Pauló-Varga Ákos: Éles képek Verzió
A MESEÍRÓ MESÉJE
• Adorf Mario: próba szöveg
FESZTIVÁL
• Bartai Dóra: Eldobható társadalmak Jihlava
• Beretvás Gábor: Csillaghullás Nagyszeben – Astra Filmfesztivál
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A változás dogmája A két pápa
• Pethő Réka: Útkereséstől életközepi válságig Házassági történet
• Fekete Tamás: Német história X Jojo Nyuszi
• Vajda Judit: Terhes társaság Seveled
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Jövőpánik Évek alatt
MOZI
• Pazár Sarolta: Különleges életek
• Vajda Judit: Boldog idők
• Kovács Patrik: Amanda
• Baski Sándor: A hegyek szigete
• Kovács Gellért: Bőrömben
• Kovács Kata: Judy
• Benke Attila: Családból is megárt a sok
• Alföldi Nóra: Lola és a fiúk
• Huber Zoltán: Tőrbe ejtve
• Rudolf Dániel: Hivatali eltávozás
• Herpai Gergely: Charlie angyalai
• Varga Zoltán: Sarkvidéki akció
DVD
• Pápai Zsolt: Hahó, Öcsi!
• Kovács Patrik: Annabelle gyűjtemény
• Benke Attila: Keménykalap és krumpliorr
• Varga Zoltán: Menekülés Los Angelesből
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Bőrömben

Kovács Gellért

Farming – brit, 2018. Rendezte és írta: Adewale Akinnuoye-Agbaje. Kép: Kit Fraser. Zene: Ilan Eshkeri. Szereplők: Kate Beckinsale (Ingrid), Gugu Mbatha-Raw (Dapo), Adewale Akinnuoye-Agbaje (Femi), Damson Idris (Enitan). Gyártó: Groundswell Producton / Logical Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 101 perc.

 

A rendezőként első filmes, színészként a kilencvenes évek óta aktív Adewale Akinnuoye-Agbaje saját élete alapján készített kőkemény drámát – amelynek lázálmos dühe és őszintesége kissé tán magával is rántja a filmet. A történet a szélesebb közvélemény előtt nem annyira ismert, igen meghökkentő jelenséget tárgyal, egy érintett szemszögéből. A hatvanas-hetvenes-nyolcvanas években bevett gyakorlat volt Nagy-Britanniában, hogy fehér családok „vettek át” nevelésre nigériai bevándorló gyermekeket – ideiglenesen, vagy véglegesen. Ez azonban nem könnyítette meg legtöbbjük beilleszkedését, sőt igazából csak megnehezítette önképük egészséges fejlődését, gyökereik elfogadását. A direktor alteregója, Enitan  igencsak felkavaró utat jár be a szemünk előtt. Miután kiskora óta folyamatosan megalázzák, ellentmondásos körülmények között maga is egy fajgyűlölő skinhead banda tagja lesz, hogy így adjon utat az egyetlen érzelemnek, amellyel képes azonosulni: a mindent felemésztő gyűlöletnek.

Akinnuoye-Agbaje filmje kétségtelenül erőteljes, jeleneteivel zavarba ejtő alkotás, és ebben az esetben kifejezetten növeli a hatást, hogy a néző folyamatosan emlékeztetheti magát: ez nem fikció, hisz legtöbb részletében igaz történetet lát. A miliő ábrázolása kiváló, a színészek nemkülönben, és bár a hasonló témájú filmekhez képest még mérges energiáival sem képes jelentős számú vizuális, vagy dramaturgiai újdonsággal szolgálni, személyes hangvétele okán emlékezetesebb coming of age moziként megállja a helyét.   


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14410