KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/június
KRÓNIKA
• Pošová Kateřina: Rudolf Hrušínský
MAGYAR FILM
• Margócsy István: Kinek a szemével? Sátántangó
• Esterházy Péter: Egy nagyszabású Sátántangó
• Kovács András Bálint: A falfelület is történet Beszélgetés Tarr Bélával és Hranitzky Ágnessel

• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (2.) Időm Gombrowicz-csal
• Báron György: A mi nagy városunk Rövidre vágva
• Gál Ferenc: A kiégés mitológiája Rövidre vágva
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Virágos kert a mi szívünk Televízió
• Szabó Márta: A Berlusconi-produkció Médiakirályok, hercegek, grófok
• Várkonyi Tibor: Híradósztárok Francia tévéháború

• Bojár Iván András: Ölhet a művészet? A rombolás építészete (2.)
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Egy negyedmosoly Giulietta Masina

• Kömlődi Ferenc: A Phoenix Hollywood halott istenei
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Micimackó háborúba megy Utrius
• Ardai Zoltán: Intra-Terrestrial Kiss Vakond
• Schubert Gusztáv: Az Ember-lépték És ne vígy minket kísértésbe
• Bikácsy Gergely: Billentyűszerelem Zongoralecke
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Vágyak vonzásában
• Hirsch Tibor: Tombstone – halott város
• Tamás Amaryllis: Csekkben a tenger
• Asbóth Emil: Az utolsó törvényen kívüli
• Mockler János: Szellem a gépben
• Turcsányi Sándor: Tűréshatár
• Harmat György: Elbaltázott nászéjszaka

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tűréshatár

Turcsányi Sándor

A film címével összefüggő alantas viccelődés helyett ne tétovázzunk, rakjuk rögtön az egészet bele az eszme- és műtörténet sodrába. Fekete Kéz és a Feketelábúak. Fehér Agyar és fekete köröm. Zöld Pofa és vörös farok. A különféle, színes végtagok vagy az elfedésükre használt dolgok (például kékharisnya vagy csokoládézd gumióvszer) mindig is fontos szerepet játszottak a főemlős életében. Talán e röpke és hevenyészett fölsorolás is ékesen bizonyítja, mennyi temérdek agyvelő volt szükséges ahhoz, hogy valaki egy heroinra szakosodott bűnbandát Fehér kéznek kereszteljen el. A fantázia ilyen eszelős áradása jellemzi továbbra is vizsgált remekművünk minden egyes kockáját. Éppen ezért, részletezésüktől ezúttal eltekintünk. Aki teheti, a jól bevált eltekintést más területeken is alkalmazza. Esetleg mikor befordul a mozi utcájába.

Pletykák (Rumours) volt a címe egy lemeznek, amely valamikor a hetvenes évek végén minden eladási rekordot megdöntött. Legalább 15 millió példánya fogyott el hetek alatt. A mindig naprakész budapesti lemezboltok is előhozakodtak vele, indiai licence változatban. Így a legkönnyebb körülírni azt a különbséget, ami egy átlagosan nézhetetlen film és e most látható mű-trágya-halom között húzódik meg. A bombay-i körzeti tányérakna-feldolgozóban előállított hanghordozó pont ilyen messze állt attól, amire a két plusz elemmel és befőttesgumival feljavított Szokol-rádió akusztikailag képes volt.

A Rumours egyébként a Fleetwood Mac lemeze volt, mely jeles banda névadója, a vénecske Mick a film elején (de már a tűréshatáron túl) egyszercsak jól fejbelövetik. Meg is érdemli.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/06 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1180