KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
          
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/május
KRÓNIKA
• Létay Vera: Élt 39 évet Koltai Ágnes

• Bakács Tibor Settenkedő: Pogány evangélium Derek Jarman
• Nádasdy Ádám: Körülötte angyalok Derek Jarman
• Kömlődi Ferenc: Punk karnevál Jubileum, 1977
• Eörsi István: Kitérő: Buñuel (1.) Időm Gombowitz-csal
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: A szabadság orra Berlin
MAGYAR FILM
• Zsugán István: Egyetlen zseblámpával Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Hirsch Tibor: Minden ugyanaz másképpen Balázs Béla Stúdió
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Turcsányi Sándor: Elővárosi állomások Hal Hartley filmjeiről
• Antal István: Minden folyik tovább

• Földényi F. László: Művészet a Harmadik Birodalomban A rombolás építészete (1.)
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Orbis Pictus Nyugattól Keletre, avagy a média diszkrét bája
• Turcsányi Sándor: Egy csók és más semmi Rám csaj még nem volt ilyen hatassal
• Forgách András: Egy mozdulat sírfelirata Isten veled, ágyasom!
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: A Pelikán-ügyirat
• Békés Pál: Imádlak, Mr. Manhattan!
• Turcsányi Sándor: Egy lövés a fejbe, öt a testbe
• Kovács András Bálint: Veszélyes érintés
• Tamás Amaryllis: Négyfogásos szerelem
• Mockler János: Az ítélet éjszakája
• Harmat György: Szökésben
• Bíró Péter: Robotzsaru 3.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Veszélyes érintés

Kovács András Bálint

Erotikus motívumokkal átszőtt gengszterfilm. Egyszerű pornódramaturgiával indul, s a nem túl invenciózusan felvett és dramatizált szeretkezési jelenetek már-már halálra untatnák a nézőt, amikor – türelmi szempontból az utolsó pillanatban – kiderül, hogy a névtelen és titokzatos csábító, aki a népszerű és vonzó rádió-show vezetőt, aki egyébként pszichoanalitikusnő és a hallgatók lelki – főleg persze szexuális – problémáival foglalkozik, a szó szoros értelmében leveszi a lábáról (mert egyetlen éjszaka alatt hatot tud), szóval kiderül, hogy ez a fiatalember egyszerű maffiózó, akinek az, hogy hülyére keféli a nőt, csak mellékes nyeremény, valójában egyik kliensét, a maffiavezért szeretné – a nőnek elmondott titkok megszerzésének segítségével eltenni láb alól. Innentől a film már kicsit izgalmasabb, hiszen a meglehetősen langyosan, az artisztikum minimális igényével megrendezett és felvett, egyre perverzebbnek szánt szexjelenetek még egy tizenéves kamaszfiú fantáziáját sem zavarnák meg túlságosan. De a maffiózók harca a szexen és a pszichoanalízisen keresztül már izgalmas vegyület. Kár, hogy mire ide eljutunk, már alig van valami a történetből. A film fő hibája, hogy a fiú az első pillanattól fogva inkább tűnik maffiózónak, mint faszkirálynak, s így tökéletesen érthetetlen, hogy a nagyvilági pszichoanalitikus szupersztár miért nem lát át rajta már az első pillanatban. Ez a film se annak nem jó, aki a puha erotikát kedveli, se annak, aki a keményebb szexet, a gengszterfilm kedvelőinek pedig valószínűleg elviselhetetlenül hosszú lesz a bevezető etyepetye.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/05 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1153