KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/november
KUBRICK
• Békés Márton: Renitensek A lázadás inflációja
• Simonyi Balázs: Lolita fotelje Kubrick Párizsban
• Hubai Gergely: Strauss az űrben A Kubrick-kotta
FEKETE AMERIKA
• Boros Gábor: Forradalom családi vállalkozásban Melvin és Mario Van Peebles
• Géczi Zoltán: Gyászbeszéd egy virgonc halott sírja felett Kortárs blaxploitation cinema
LATIN MOZI: ARGENTÍNA
• Lénárt András: A Harmadik Film országa A mai argentin mozi
• Ardai Zoltán: Nagy lófrálás délelőtt Cortázar–Antonioni
• Sepsi László: A bűn diktatúrája Argentin bűnügyi filmek
BUDAPEST NOIR
• Kolozsi László: Pesten lehetett este korzózni Beszélgetés Kondor Vilmossal
• Schubert Gusztáv: Bűnös Budapest? Noir Posthumus
RÉMREMAKE
• Varga Zoltán: Ne szemétkedj az eredetivel! Rémremake-ek
• Varró Attila: Vérfrissítés
TATSUMI
• Bayer Antal: A manga felnőttkora Yoshihiro Tatsumi
• Teszár Dávid: Condition humaine Tatsumi
FILMZENE
• Képes Gábor: A borzongás húrjai Riz Ortolani és kortársai
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Csak gépelés Kathryn Stockett: A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
• Tüske Zsuzsanna: Fehér fajansz A segítség
KRITIKA
• Kovács Kata: Botlások négy negyedben A halálba táncoltatott leány
• Kovács Kata: Kultúrturizmus Éjfélkor Párizsban
MOZI
• Vajda Judit: Apró kis hazugságok
• Schubert Gusztáv: Kaland
• Kolozsi László: Tengerre, franciák!
• Kovács Marcell: Álmok otthona
• Forgács Nóra Kinga: Tomboy
• Baski Sándor: Az adósság
• Sepsi László: Santiago '73
• Pálos Máté: Room 304
KRITIKA
• Kovács Kata: Egy nap
MOZI
• Tüske Zsuzsanna: Finánc a pácban
• Roboz Gábor: Testcsere
• Varró Attila: Delfines kaland
DVD
• Pápai Zsolt: Aranypolgár
KRITIKA
• Varga Zoltán: Gyilkossághoz öltözve; Halál a hídon
DVD
• Bata Norbert: Bombasiker
• Kardulesz Rita: Éjszakai nap
• Vincze Árpád: Temple Grandin
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Testcsere

Roboz Gábor

The Change-Up – amerikai, 2011. Rendezte: David Dobkin. Írta: Jon Lucas és Scott Moore. Kép: Eric Alan Edwards. Szereplők: Ryan Reynolds (Mitch), Jason Bateman (Dave), Olivia Wilde (Sabrina), Leslie Mann (Jamie). Gyártó: Big Kid Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 112 perc.

A decens családapának van biztos állása, csinos felesége és tágas otthona, a jólétért cserébe azonban agyondolgozza magát; a huszadrangú színészt nem terhelik kötöttségek, viszont érzelmileg és szociálisan annyira érett, mint egy kiskamasz. Mindkét cimborának vannak kielégítetlen vágyai és elsimítandó ügyei, egy részeg éjszakán bekövetkező testcsere pedig sok mindenre lehetőséget ad.

A Testcsere azon filmek közé tartozik, amelyek esetében az expozíció után egyedül abban nem lehetünk biztosak, hogy vajon székletes vagy péniszes poénokból kapunk-e többet. Ugyan a forgatókönyvet jegyző Jon Lucas-Scott Moore páros (Másnaposok, Excsajok szelleme) és a rendezői székben helyet foglaló David Dobkin (Londoni csapás, Ünneprontók ünnepe) egyaránt számottevő tapasztalattal rendelkezik a vígjátékkészítés terén, közös munkájuk akár egy kézikönyv segítségével összetákolt elsőfilm is lehetne. Biztosra játszó csapatuk nem erőltette meg magát túlságosan: láthatóan arra építettek, hogy két jó svádájú és rentábilis férfiszínész bohóckodása elég nézőt húz be a moziba, de a biztonság kedvéért bőséggel írtak obszcén párbeszédet, és néhol pár fedetlen cicit is felvillantottak. A két főszereplő élethelyzete pompás alkalmat teremt arra, hogy az alkotók bemutassanak néhány örök problémát (hogyan kezeljünk egyenlő figyelemmel munkát és párkapcsolatot; hogyan számoljunk le középkorúként mihaszna életvitelünkkel), és hamar megsejthetjük, hogy a játékidő alatt nem csak tanulságokat kapunk majd, hanem zenés montázst és szomorkásabb pillanatokat is. Akad ugyan néhány kevésbé kellemetlen geg, és egy különösen nehéz nap után mérsékelten szórakoztató lehet a Reynolds-Bateman páros idétlenkedése, ám igazán csak akkor járunk jól a film megtekintésével, ha halvány gőzünk sincs arról, hogy milyen az, amikor két ismert színész egy amerikai vígjáték keretein belül haknizik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/11 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10862