KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
   2006/január
KRÓNIKA
• (X) : Diák Rövidfilm Fesztivál
• (X) : Metropolis pályázat
• (X) : Hartley-Merrill nemzetközi forgatókönyv-író pályázat

• Varga Anna: A Paradicsom kapui India – Bollywood
• N. N.: Indiai melodrámák
• Király Jenő: Dévi, a Földanya Az indiai melodráma asszonyai
• Beregi Tamás: Gőzdaliák és turbinakriplik Az ipari forradalom mozija
• Poszler György: Tudomány és regénycsoda Verne és a kalandregény
• Varró Attila: A fehér ember bölcsője Tarzan, a civilizátor
• Szilágyi Ákos: A toll démona Eizenstein erotikus rajzai
• Pápai Zsolt: Aranypolgár, Budapestről Fejős Pál portréjához
• N. N.: Fejős Pál filmjei a Duna Televízióban
TELEVÍZÓ
• Ozoli Gábor: Tiétek a világ A francia zavargások és a média
• Reményi József Tamás: A Nagy Óvoda A Nagy Könyv
• N. N.: A Nagy Könyv
FESZTIVÁL
• Palotai János: Mozgóképzőművészet Velencei Biennálé
• Karátson Gábor: A legfőbb jóság Kínai filmhét
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Gengszterek és filantrópok Manderlay
• Báron György: Csoda a plázában Az igazi Mikulás
• Bori Erzsébet: Bumfordiak Szőke kóla
• Csillag Márton: Ajándék ez a mag Csak szex és más semmi
• Barotányi Zoltán: A pénz szaga Kulcsár & Haverok
LÁTTUK MÉG
• Kubla Károly: Harry Potter és a tűz serlege
• Kolozsi László: Az igazság fogságában
• Wostry Ferenc: Hideg csontok
• Békés Pál: Szent Lajos király hídja
• Csillag Márton: Bőrnyakúak
• Kárpáti György: A köd
• Parádi Orsolya: Mianyánk kivan
• Földes András: A bomba átmérője
• Köves Gábor: Durr, durr és csók
• Dercsényi Dávid: Kisiklottak

             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hideg csontok

Wostry Ferenc

 

Nincs is annál rosszabb, ha egy jónak ígérkező történet nemhogy hamvába hull, de hamuba hullás előtt még megkér valakit, hogy majd seperje fel a hamut és húzza le a vécén.

Jaume Balaguerót még mindíg az európai horror egyik reménységének tartják, annak ellenére, hogy eddigi két nagyjátékfilmjének (Los Sin Nombre, Darkness) egyike sem teljesítette be a hozzá fűzött elvárásokat. Felejthető, bár hangulatos alkotások, amelyekben több az utalás és az  elhintés, mint a konkrét horror. Nem mintha utóbbi feltétele lenne a sikeres ijesztgetésnek, mindenesetre Balagueró munkáinak esetében ennek elhagyása nézőfrusztráló alkotásokat eredményezett.

Balaguerót Brian Yuzna, a Re-Animator legendás producere indította el pályáján, és a Fragile-t is az ő cége, a Filmax forgalmazza. Yuzna neve sajnos az utóbbi tíz-tizenöt évben gyengécske horrorfilmekkel forrott össze, annak ellenére, hogy spanyol cége sorra karolja fel a katalán tehetségeket, sőt, jelenleg ő az egyedüli, hasonlóan áldásos tevékenységet folytató producer az európai régióban. Persze ez még nem jelenti azt, hogy a karmai, illetve az általa istápolt újoncok keze közül kikerülő alkotások emlékezetesek lennének. Sajnos a Hideg csontok sem az a kivétel, amely a szabályt erősítené.

A film rettenetesen erősen kezd, jobban, mint Balagueró bármelyik eddigi munkája. Az Ally McBeal-ből idemenekült Calista Flockhart alakítja a film hősnőjét, egy nővért, aki titokzatos betegségben szenvedő gyerekeken próbál segíteni. Az osztályán fekvő kis páciensek csontjait egy titokzatos erő töri össze – testükön belülről

A gyermekek elleni erőszak Balagueró karrierjének leitmotivja, tehát a téma nem idegen tőle, a film első felében hozzáértéssel adagolja a szörnyűségeket és teremti az atmoszférát. A fennmaradó háromnegyed óra azonban mintha antitézise lenne annak, amit addig láttunk: logika, motiváció és főleg a színészi játék csődje kínos marhasággá degradálja e jól induló, potenciálisan emlékezetes spanyol horrort.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8494