KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/december
POSTA
• Pék Béla: Hány film készül Belgiumban? Olvasói levél
• Csala Károly: Olvasónk...
KRÓNIKA
• N. N.: FőMo Filminformációs Szolgálat

• Zalán Vince: Hol az igazság, ami nincs? A zsarnok szíve, avagy Boccaccio Magyarországon
• Gambetti Giacomo: A történelem gúnyt űz az emberekből? Jancsó Miklós olasz filmjeiről
• Bársony Éva: Noé bárkái – az érdekek özönvizében Beszélgetés Kollányi Ágostonnal
• Antal István: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
• Jeles András: Sorozatok évtizede Film a Balázs Béla Stúdió történetéről II.
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• N. N.: Yilmaz Güney filmjei
• N. N.: Cellafóbia és forgatókönyv Beszélgetés Yilmaz Güney-jel
FESZTIVÁL
• Zsugán István: Viharszünetben Locarno
• Létay Vera: Nagy motívum – mozivászonnal Taormina
• Bán Róbert: A családi albumtól a művészetig Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Todero Frigyes: Furkósbot és mézesmadzag A spanyol film a Franco-rendszerben. Négy évtized
• N. N.: Törvények a tehetség ellen A spanyol film a Franco-rendszerben
FORGATÓKÖNYV
• Iván Gábor: Volt egyszer egy újsághirdetés... Forgatókönyvítói pályázat után
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Mindenki és senki
• Ambrus Katalin: Az élet szép
• Kövesdi Rózsa: Szabadlábon Velencében
• Koltai Ágnes: Kísérlet a szabadulásra
• Harmat György: A 3. számú űrbázis
• Csala Károly: Az elektromos eszkimó
• Kovács András Bálint: A piros pulóver
• Jakubovits Anna: Fontamara
• Kövesdi Rózsa: A paptanár
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Gladkov és a Brecht-nebuló Cement
• Hegyi Gyula: „A televízió filmevő Moloch” beszélgetés a tévé mozifilmjeiről
• Koltai Ágnes: Mit lehet eladni? A hungarofilm és a televízió
• N. N.: 1979-ben eladott tévéműsorok
• N. N.: 1980-ban eladott tévéműsorok
• N. N.: 1981-ben eladott tévéműsorok
KÖNYV
• Pörös Géza: Két portré
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Bogey

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szabadlábon Velencében

Kövesdi Rózsa

 

Csináljunk koprodukciós filmet! Legyen mondjuk francia–olasz. Főszerepben a legnépszerűbb francia sztár: Jean-Paul Belmondo. A helyszín Olaszország, abból is talán a legszebb: Velence. Aztán majdcsak történik valami. Belmondo sajnos úgy járt az általa teremtett jellegzetes figurával, mint a közmondásbeli kutya a farkával. Most már visszaköszönő szerepei „csóválják”. Természetesen kedves, vagány szélhámost alakít, némi hazafias érzelemmel és a nők számára egyszerűen ellenállhatatlanul. (Változatosság kedvéért egy fekete bőrű szépségben is hosszan gyönyörködhetünk. )

Kisebb „csínytevések” után kibontakozik a „nagy ügy”. Ez összefüggésben áll valami módon az olajjal és az energiaválsággal, tehát elég komoly dolog ahhoz, hogy érdemes legyen miatta néhány embert eltenni láb alól. Evégből az alkotók végre valami újdonsággal is szolgálnak, egy erre a célra kiválóan alkalmas lézersugaras puska formájában. Mi nézők persze tudjuk, hogy hol van a rejtélyes mikrofilmtekercs, minden galibák okozója és legszívesebben bekiabálnánk Belmondónak, mint a gyerekek a bábszínházban, hogy ott a gonosz.

A filmben csak az operatőr kapott hálás feladatot, no meg Velence, amely tényleg gyönyörű, szárazon, vízen és levegőből egyaránt. Belmondo még azt a szívességet is megteszi, hogy helikopteren lógva – menekülés ürügyén – városnézőbe invitál, pedig amúgy is elég fáradt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/12 42. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7244