KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1985/január
• Zsugán István: Megalakult a Magyar Filmintézet Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal
• Nemeskürty István: A Magyar Filmintézet
• Bikácsy Gergely: Zárt tárgyalás Őszi almanach
• Lukácsy Sándor: A becsület foglya Szirmok, virágok, koszorúk
• Pörös Géza: Eszmék és lelkek csatája Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Koltai Tamás: Spanyol anziksz Yerma
• Fáber András: A Vadember moziba megy Filmerotika
• Szilágyi Ákos: Kis magyar filmszexológia Filmerotika
• Balassa Péter: A látás elrablása Töredékek
• Bikácsy Gergely: Truffaut titkai
• N. N.: François Truffaut filmjei
AZ ÉN FILMEM
• Kardos Ferenc: A szabadság illúziója Négyszáz csapás
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Még és már Mannheim
FORGATÓKÖNYV
• Sára Sándor: Fúga Részletek egy forgatókönyvből
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Lady Chatterly szeretője
• Szkárosi Endre: 1922
• Bérczes László: Magányos farkas
• Szemadám György: A király és a madár
• Hegyi Gyula: Az istenek a fejükre estek
• Harmat György: Farkasok ideje
• Sneé Péter: Találkozás az árnyakkal
• Boros József: A férfiakalnd elmarad
• Ardai Zoltán: Az egyiptomi utas
• Gáti Péter: Defekt
• Barna Imre: Ki kém, ki nem kém
TELEVÍZÓ
• Faragó Vilmos: Felnőtt-mese Különös házasság
POSTA
• Horváth Edit: Radnóti- és Babits-emlékműsor
• Csoma Béla: A MOKÉP Műsorpolitikai osztályvezetőinek válasza
• Tóth Béla: A MOKÉP Műsorpolitikai osztályvezetőinek válasza
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : Az Év Játéka

             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Farkasok ideje

Harmat György

Hogy Alberto Isaac rendező tehetségéből futná (esetleg futja majd) ennél jelentősebb filmre is, arra főképp a Farkasok ideje erőteljes kezdő és záró képsorai szolgálnak bizonyítékul. Indításként a szemétre vetett, romos falusi tárgyak képei, kontrasztban az agrárprogram szónokának távolról hallatszó frázisaival; befejezésként pedig a kényszerűségből Mexikóvárosba költözött idős Abraham, amint a jóformán üres szobában a tévé előtt üldögél. A képernyőn metróutasok tömegét látjuk, s a kommentár a fővárosba „föltántorgók” meghiúsult reményeiről beszél.

Világosan intonálja és bontja ki témáját a rendező: az Egyesült Államokban boldogulást kereső nagyfiúk és a mexikói faluban maradó, becsületben és munkában megőszült apa konfliktusáról van szó. Egyszerű, őszinte, nem érdektelen film ez, ám átütőerő nélküli figurákkal és kevéssé életteli szituációkkal. A mű sterilitása pedig nem eléggé tudatos és hatásos ahhoz, hogy stílus épüljön belőle. A sablonok csábításainak mindenesetre csak ritkán enged a rendező: a kiszámíthatóan tragikusnak induló jelenetek sorra csendes (tragi)komikumba, a mindennapok középszerűségébe torkollnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/01 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6230