KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/március
• Schubert Gusztáv: Az őrület angyala Pszichomozi
• Stark András: Persona, fehér köpenyben Pszichiáterek tükre
• N. N.: Pszichomozi
• Turcsányi Sándor: Valami menthető Újabb cseh filmek
• Bori Erzsébet: Merülési mélység Doc’Est ’97
MAGYAR MŰHELY
• Kövesdy Gábor: Szűk terekben Beszélgetés Sas Tamással

• Forgách András: A véres clown Mifune Toshiro
• N. N.: Kuroszava és Mifune közös filmjei
• Fáy Miklós: Kilencvenhárom zene Takemitsu Toru
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Életünk ROM-jai Nirvána

• Földényi F. László: Egy „sikertelen ember” mozija Musil és a film
• Ardai Zoltán: Törless ’66 K. u. K. állomás
KÖNYV
• Reményi József Tamás: Öntőműhely Tarkovszkij-monográfia
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Példáért szomszédba Thesszaloniki
TELEVÍZÓ
• Lipp Tamás: Vasárnapi nép Márciusi cselekedetek
• Muhi Klára: Háziverseny Filmkínálat a képernyőn
KRITIKA
• Fáber András: Szent Kristóf angolul tanul A Rémkirály
• Tóth András György: Mózes és az indiánok Beszélgetés Michel Tournier-val
LÁTTUK MÉG
• Csejdy András: Comic Strip – Képtelen képregény
• Hirsch Tibor: Csillagot az égből
• Takács Ferenc: Amistad
• Schubert Gusztáv: Játsz/ma
• Hungler Tímea: Fogadatlan prókátor
• Barotányi Zoltán: Robinson Crusoe
• Schubert Gusztáv: Szerelemben, háborúban
• Kis Anna: Szép remények
• Békés Pál: Lesz ez még így se!
• Harmat György: A boldogító nem
• Takács Ferenc: Hőhullám
• Tamás Amaryllis: Mint a királyok!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Fogadatlan prókátor

Hungler Tímea

 

Hőseink, a színész és az ügyvéd jó barátok. Az utóbbi élete nagy eseménye előtt áll, nősülni készül; a New York-i jogi elit egyik oszlopos tagjának csemetéjét szándékozik oltár elé vezetni. Leendő apósa a tervezett legénybúcsút akadályozza meg, mikor a férj-jelöltet elküldi az isten háta mögé, hogy ellássa egy távoli rokon jogi képviseletét. A kanmurit illetően a színész azonban hajthatatlannak bizonyul, követi barátját, és ráveszi, csapjanak egy görbe estét. A következmények filmünk alaphelyzetét teremtik meg; hogy a per ne fulladjon botrányba, a színész helyettesíti másnapos barátját, vagyis a dramaturgia a klasszikus vígjátéki sémából, a szerepcseréből merít.

Az ügyvéd először szembesül a szomorú valóval, vagyis látja kívülről önmagát: eddig bizony a pénz vazallusa volt, lám, most is egy gaz csalót képvisel, aki a kisnyugdíjasok hiszékenységéből gazdagodott meg.

Távol New York urbánus poklától az arizonai sivatagban hősünk felteszi magának az örökbecsű kérdést: vajh ki is ő valójában? Öntudatra ébredését segíti a tehénbőgés, a country-zene, a napfény és egy pincérnő, aki csak főállásban sütögeti a pecsenyéjét a helyi kiskocsmában, szabadidejében Walt Whitmant olvasgat bőszen. Hogy jön mindehhez New York, a milliók, a karrier és a menyasszony, a Chanelekben pompázó bombázó?

A kérdés természetesen magában rejti a választ, tudniillik: sehogy; hősünk dönt, új életet kezd, de szerencsére ez már egy másik történet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/03 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3645