KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/március
• Schubert Gusztáv: Az őrület angyala Pszichomozi
• Stark András: Persona, fehér köpenyben Pszichiáterek tükre
• N. N.: Pszichomozi
• Turcsányi Sándor: Valami menthető Újabb cseh filmek
• Bori Erzsébet: Merülési mélység Doc’Est ’97
MAGYAR MŰHELY
• Kövesdy Gábor: Szűk terekben Beszélgetés Sas Tamással

• Forgách András: A véres clown Mifune Toshiro
• N. N.: Kuroszava és Mifune közös filmjei
• Fáy Miklós: Kilencvenhárom zene Takemitsu Toru
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Életünk ROM-jai Nirvána

• Földényi F. László: Egy „sikertelen ember” mozija Musil és a film
• Ardai Zoltán: Törless ’66 K. u. K. állomás
KÖNYV
• Reményi József Tamás: Öntőműhely Tarkovszkij-monográfia
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Példáért szomszédba Thesszaloniki
TELEVÍZÓ
• Lipp Tamás: Vasárnapi nép Márciusi cselekedetek
• Muhi Klára: Háziverseny Filmkínálat a képernyőn
KRITIKA
• Fáber András: Szent Kristóf angolul tanul A Rémkirály
• Tóth András György: Mózes és az indiánok Beszélgetés Michel Tournier-val
LÁTTUK MÉG
• Csejdy András: Comic Strip – Képtelen képregény
• Hirsch Tibor: Csillagot az égből
• Takács Ferenc: Amistad
• Schubert Gusztáv: Játsz/ma
• Hungler Tímea: Fogadatlan prókátor
• Barotányi Zoltán: Robinson Crusoe
• Schubert Gusztáv: Szerelemben, háborúban
• Kis Anna: Szép remények
• Békés Pál: Lesz ez még így se!
• Harmat György: A boldogító nem
• Takács Ferenc: Hőhullám
• Tamás Amaryllis: Mint a királyok!

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelemben, háborúban

Schubert Gusztáv

 

Divatba jött a romantika: az angol beteg után itt az amerikai invalidus is, akcióhősök után a matracsírban tengődő betegeké minden rokonszenvünk, a kalandos lelkek csak akkor remélhetnek figyelmet, ha ágynak esnek. Sir Richard Attenborough a Gandhi és a Chaplin terjedelmes díszkiadása után ismét „nagy ember életét” vitte vászonra, igaz, most csak egy rövid, de sorsdöntő epizódot, Hemingway első világháborús harctéri románcát. Lényegében azt a vérpanorámás szerelmi drámát, amely a Búcsú a fegyverektől lapjain megjelenik.

Hemingway élete olyan, mintha maga az író írta volna.” – jegyzi meg találóan egy magyar biográfusa. A Szerelemben, háborúban... történetét, mondatait sajnos nem a huszadik századi próza kalandora formázta, hanem egy kedves, tisztességtudó königsbergi arisztokrata lány, aki vöröskeresztes ápolónőként beleszerelmesedett az akkor még cseppet sem híres, de életvidám és jósvádájú betegébe. Olyan is: úrilányosan unalmas. Agnes von Kurowsky hosszú élete végéig meg volt győződve arról, hogy a „Kölyök” miatta lett meghasonlott férfi és világhíres író. Akit persze az igazi Hemingwaynél jobban érdekel, hogy milyen a szerelem és a háború egy aranyszem tükrében, ki ne nagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/03 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3643