KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Titanic 2002
• N. N.: Hibaigazítás
• (X) : Szürrealizmus a Műcsarnokban
• (X) : Mozisok Nemzetközi Konferenciája 2002. október 2–4.
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Clockwork-Belladonna Pálfi György: Hukkle
• Stőhr Lóránt: Minimáltól maximumig Beszélgetés Pohárnok Gergellyel
• Horeczky Krisztina: Filmrendező zenekar Beszélgetés egy szkeccsfilmről

• Bodolai László: Szig. biz. Kémek a moziban
• Herpai Gergely: Az OSS 117 jelenti
• N. N.: Kémek a moziban
• Takács Ferenc: Az író, aki bejött a hidegről Le Carré kémei
• N. N.: Le Carré filmen
• Molnár Gál Péter: Boldogtalan vég Mata Hari és társnői
• Varró Attila: Jane Bond Modesty Blaise
• Hungler Tímea: Kémhatások Hitchcock ügynök
• N. N.: Hitchcock kémei
KULTUSZMOZI
• Ádám Péter: Ábrándképek csapdájában Alfred Hitchcock: Szédülés

• Horváth Antal Balázs: Egy igazi nő Patricia Rozema
VÁROSVÍZIÓK
• Vaskó Péter: Az éhség ünnepei Francia külvárosfilm

• Takács Ferenc: A kelta tigris Írek a moziban
• R. Hahn Veronika: Tax free Ír csoda
KRITIKA
• Báron György: El nem fordult tekintet Dettre Gábor: Felhő a Gangesz felett
• Varga Balázs: A férfi mindig fél Gárdos Péter: Az utolsó blues
• Zoltán Gábor: Polgárirtók Michael Haneke: Funny Games
• Nevelős Zoltán: A pohos, a málé és végzetük asszonya Alfonso Cuarón: Anyádat is
DVD
• Pápai Zsolt: Hol teremnek a szörnyek? Terence Fisher: Frankenstein bosszúja
LÁTTUK MÉG
• Kis Anna: Tenenbaum – a háziátok
• Hirsch Tibor: A jáde skorpió átka
• Vaskó Péter: A Bourne-rejtély
• Varró Attila: Álmatlanság
• Kovács Marcell: XXX
• Köves Gábor: A fegyverek szava
• Elek Kálmán: A kísérlet
• Hungler Tímea: Egy fiúról
• Herpai Gergely: A kismenő

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A kismenő

Herpai Gergely

 

Adam Sandler lassan, de egyre biztosabban próbál komikusként besorolni Mr. Bean vagy Jim Carey mögé. A legnagyobb probléma Sandlerrel, hogy közel sem olyan vicces, mint az említett két színész. Eddigi filmjei szinte mindig a forgatókönyvnek köszönhetően voltak nevettetőek, és nem tűnt fel, hogy maga Sandler tulajdonképpen meglehetősen sótlan figura. Azonban az elég gyenge A kismenőhöz viszont legalább egy Jim Carey kaliberű komikusra lenne szükség, hogy mimikájával vagy játékával le tudja nyomni torkunkon a történet bárgyúságát és a poénok hiányát.

Nem segít a filmen a vaskos közhelyek sulykolása sem. A sztori szerint a jólelkű pizzafutár hatalmas vagyont örököl: egy igazi médiabirodalom moguljává válik, ám hősünket nem érdekli sem a hatalom, sem a pénz (a vállalati részvényekért cserébe kapott milliárdokat eljótékonykodja), ő továbbra is a vidám koldus és nem az irigyelt királyfi akar lenni. Persze nem hiányozhat a képből az eleinte hősünk magánéletét firtató, álnok, ám később szerelmes újságírónő sem, aki a film végére kötelező jelleggel Sandler karjaiba hull.

Úgy tűnik, az amerikai filmvígjátékok válságban vannak: az Airplane és Csupasz pisztoly stílusú abszurd humor mintha teljesen kiveszett volna palettájukról, átadva helyüket a gyenge álromantikába hajló fércmunkáknak és az Adam Sandler-féle közepes színészeknek. Kár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/10 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2731