KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
   2007/május
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: Új idők vagy vidéki Hollywood Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel

• Takács Ferenc: Véres játékok Joseph Losey
• N. N.: Joseph Losey (1909-1984)
• Baski Sándor: Pamflet mozgóképre Brit politikai utópiák
• Varró Attila: Feltételes mód Háborús játék
• Géczi Zoltán: Angol hidegvérfürdő Brit horrorfilmek újhulláma
• Földényi F. László: A gyanakvás tükrei NDK – visszanézve
• Turcsányi Sándor: Fal adja a másikat Szemrevaló – Új német filmek
• Németh György: Antik mozi Ókor a filmeken
• N. N.: Antik mozi
• Kovács Marcell: Csatazaj 300
• Molnár Gál Péter: Egy kövér ember meséi Huszár Pufi élete és halála
• Huszár Károly: Pufi Amerikában
FESZTIVÁL
• Bársony Éva: Angyalok és kísértetek Berlinale
• N. N.: Berlinale 2007
TELEVÍZÓ
• Hirsch Tibor: Új kvíz, régi örömök Magyar plazma
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: Össznemzeti kánon 303 magyar film…
KRITIKA
• Lengyel Nagy Anna: Privát királynő Miss Universe, 1929
• Reményi József Tamás: A fősodor Minden másképp van
• Vajda Judit: Bírák és vamzerek Nincs kegyelem
• Schubert Gusztáv: Magyar zagyva Az öszödik pecsét
LÁTTUK MÉG
• Kolozsi László: Az álom tudománya
• Vincze Teréz: A 13-as
• Ardai Zoltán: Bajnokok
• Vízer Balázs: 56 csepp vér
• Herpai Gergely: Az utolsó jelentés
• Vajda Judit: Felforgatókönyv
• Mátyás Péter: Vadidegen
• Vízer Balázs: Orvlövész
DVD
• Kovács Marcell: Lucio Fulci horrorfilmjei
• Csillag Márton: Marie-Antoinette
• Tosoki Gyula: Bobby Long
• Pápai Zsolt: Különleges történetek

             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Vadidegen

Mátyás Péter

Perfect Stranger – amerikai, 2007. Rendezte: James Foley. Írta: Todd Komarnicki. Kép: Anastas Michos. Zene: Antonio Pinto. Szereplők: Halle Berry (Rowena), Bruce Willis (Hill), Giovanni Ribisi (Miles), Richard Portnow (Narron), Gary Dourdan (Cameron). Gyártó: Revolution Studios. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 110 perc.

 

Rowena, a sikeres New York-i újságírónő egy napon titokban nyomozásba kezd, hogy kiderítse gyermekkori barátnője meggyilkolásának körülményeit. A gyanús szálak Harrison Hillhez, egy hirdetési vállalat nagyhatalmú főnökéhez vezetnek. A riporternő álnéven munkát vállal a Hill ügynökségen, később pedig egy másik személyazonosságot teremtve flörtöl az interneten nőcsábász hírében álló munkaadójával. Pókasszonyként egyre szorosabbra szövi hálóját a férfi körül, ám ebben a történetben semmi sem az, aminek látszik, mindenkiről kiderül, hogy van valami rejtegetnivalója, legyen szó szexuális vágyak bizarr panoptikumáról vagy éppen vulgárfreudista módra elképzelt leánykori traumáról.

Azok, akik egy új Bruce Willis-filmre váltanak jegyet, csalódni fognak. Willis csak fél óra múltán jelenik meg, bájgúnárként illegetve magát Hill egysíkú szerepében, úgy fogyasztva a nőket, mint mások a csokis kekszet a reggeli kávéhoz. A filmet Halle Berrynek kellene elvinnie a hátán, ő azonban csak szép, de nem igazán jó színésznő. Érzelmi kitörései túljátszottak, és lélektanilag is hiteltelen alakítást nyújt. Ráadásul figyelmünket amúgy sem köti le ez a pszichoanalitikus konferenciák népszerűsítésére szánt szórólapokból összetákolt cselekmény, nem beszélve arról, hogy senki sem hiszi el Bruce Willisről, hogy ő lenne a rossz fiú. Mindez kihat a thriller alapjául szolgáló feszültségre is, a rossz előérzet, a gyanakvás és bizalmatlanság légköre itt inkább csak mondvacsinált, semmint valóságos, a csattanó pedig éppoly szerény, mint az egész produkció.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/05 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8993