KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Szellay Alice (1918–1990)
MAGYAR MŰHELY
• Szilágyi Ákos: Tabuk és totemek A szabadság csele
• Lengyel László: Tabuk és totemek A szabadság csele
• Kovács András Bálint: Tabuk és totemek A szabadság csele
• Jancsó Miklós: Tabuk és totemek A szabadság csele
• Bikácsy Gergely: Tabuk és totemek A szabadság csele
• Schubert Gusztáv: Tabuk és totemek A szabadság csele

• Almási Miklós: Mr. Hákli zsebből forgat Doku-fikció Steve Soderbergh-ről és a videóról
• Bikácsy Gergely: A lenyergelt szamár szex, hazugság, videó
• Sneé Péter: Szagos siker John Waters piszkos gyönyörűsége
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A gazdag keleti rokon Cannes 2.
LENGYEL FILM
• Kovács István: A kegyetlenkedés esztétikája Kihallgatás
• Koltai Ágnes: Lelki vitamin Márciusi mandula

• Várkonyi Tibor: Faulkner kalandja de Gaulle tábornokkal Egy meghiúsult filmterv
KRITIKA
• Dániel Ferenc: A konyharend lovagjai Vattatyúk
• Schéry András: Csodák Milánóban Maurizio Nichettiről
VIDEÓ
• Hirsch Tibor: Fényképezz vissza! Videóvilág
FESZTIVÁL
• Fáber András: Közeledések Strasbourg
LÁTTUK MÉG
• Kovács András Bálint: Homo novus
• Tamás Amaryllis: Csoda Manilában
• Hegyi Gyula: Fekete mágia
• Koltai Ágnes: Az emlékmás
• Kovács András Bálint: Vadászat a Vörös Októberre
• Harmat György: Párjáték
• Fáber András: Lévy és Góliát
• Szemadám György: Űrgolyhók
ELLENFÉNY
• Koltai Ágnes: Katharina Blum meg a tisztesség

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az emlékmás

Koltai Ágnes

 

Paul Verhoeven, a szerény holland filmművészet legismertebb egyénisége három esztendővel ezelőtt elszegődött Hollywoodba mesterembernek. Vállalkozása a pénzpiac szigorú, de átlátható törvényei és értékei szempontjából sikeres volt: a közönség csengő dollárokkal honorálta a holland iparos szakmai tudását. Első, tengerentúl forgatott filmje, a Robotzsaru szokványos robotmunka volt. Nem úgy második amerikai filmje, Az emlékmás (Totál Recall), amely a hírek szerint a bemutatót követő első héten majdnem negyvenmillió dollár nyereséget hozott. Fenyegető ez a nagy siker, nemcsak azért, mert Verhoeven ezzel egycsapásra „nagyszerű amerikai rendezővé érett”, hanem mert vélhetően újabb- és újabb filmekre ösztönzi a producert. Negyven millió dollár bevétel azt jelenti, hogy a filmekben ezentúl minél több szőke vadmacskát kell szerepeltetni, akik elképesztően szexisek és még elképesztőbben harciasak. Akik elegáns cipellőikkel gondolkodás nélkül rúgják orrba szeretőjüket és finom kis kezecskéjükkel rutinosan csapják tarkón riválisukat. Bámulatos! Ezen még a sokat próbált Arnold Schwarzenegger is meghökken, olyannyira, hogy a filmben majdnem két órán át vereti magát.

Jó szívvel mégsem örülhetünk Schwarzenegger elmaradhatatlan végső győzelmének: úriember ugyanis nem rugdal nőket. Magától minden bizonnyal ő sem tenné, de a rendező megkérte rá, őt viszont a producer, hogy készítsen el egy 2075-ben a Marson játszódó látványos rémtörténetet. Engedelmes mesteremberek aligha utasítanak vissza szíves kéréseket. Lassacskán itt az ideje, hogy valaki felszabadítsa a filmipar rabszolgáit – még ha ők nem is akarják!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/09 52-53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4706