KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/február
KRÓNIKA
• N. N.: A 27. Magyar Filmszemle játékfilmjei
MAGYAR FILM
• Forgách András: A későromantika előérzete A Harmadiktól a Woyzeckig
• Székely Gabriella: Mit ér a Hunnia? Beszélgetés Simó Sándorral
• Barna György: Mozibejáró Szúrópróba
• Báron György: Egy nadrágban Szeressük egymást, gyerekek!
• Hirsch Tibor: Vicc az egész Sztracsatella
• Tamás Amaryllis: Érzékek iskolája Beszélgetés Sólyom Andrással
ANIMÁCIÓ
• Antal István: A Bermuda-kör Lengyel animáció
HARTLEY
• Déri Zsolt: A száj bűnhődik Beszélgetés Hal Hartley-val
• Bori Erzsébet: Beomló alkony Flört
LENGYEL FILM
• Kézdi-Kovács Zsolt: Ahol a szakma él A gdynai fesztiválon
• Pályi András: Szilézia megszállottja Beszélgetés Kazimierz Kutzcal
AKCIÓMOZI
• Nevelős Zoltán: Hongkongi képfegyver Távol-keleti erőszakfilmek
• Speier Dávid: Hongkongi képfegyver Távol-keleti erőszakfilmek
WESTERN
• Turcsányi Sándor: Oh, te drága Clementina... Út a technowesternig
MULTIMÉDIA
• Nyírő András: Fölszeletelve Infománia
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Kapreál Égi manna
KRITIKA
• Fábry Sándor: Mutter angróban Titkos gyilkos mama
LÁTTUK MÉG
• Makai József: Lövések a Broadwayn
• Hegyi Gyula: Don Juan DeMarco
• Déri Zsolt: D’Artagnan lánya
• Vidovszky György: Az igazira várva
• Bíró Péter: Bérgyilkosok
• Takács Ferenc: Az amerikai elnök
• Tamás Amaryllis: Veszélyes kölykök

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bérgyilkosok

Bíró Péter

Öreg és fiatal, a tapasztalat és a lendület szembenállása adja az új Stallone-film cselekményének a lényegét. Stallone öregszik, és ez jól áll neki, két óra alatt csupán kétszer, akkor is teljesen jogos önvédelemből gyilkol, az egykori halálosztó ezúttal leginkább csak menekül. Nincs sok halál, azok is gusztusos profi munkák, ugató gépfegyverek, fröcskölő gránátok helyett csupán néhány apró pukkanás, szétroncsolt, kifordult belsőségek helyett pedig apró, piros foltok ebben a, mondhatni, kamara jellegű darabban.

Az öreg bérgyilkos elfáradt, a fiatal a helyére pályázik, ő akar a legjobb lenni, és ez csak akkor lehetséges, ha egyedül marad. A visszavonulás szándékával kacérkodó, mégis célponttá váló, korosodó Stallone sebezhetőnek látszik ebben az új szerepben, ám tudja, hogy a profik, ha szembe is kerülnek egymással, indulat nélkül cselekszenek. Ez az Almodóvartól kikért Antonio Banderas által játszott szép jövő előtt álló fiatal, szinte az őrültségig izgága trónkövetelő gyenge pontja, és a jól vezetett, izgalmas, néha ugyan kissé tán lassúra fogott film végén ez az, ami a sejthető irányba tereli a párharc kimenetelét is.

Veszélyes szakma a bérgyilkosság, olyan amiből nagyon nehéz ép bőrrel kiszállni – ez a tanulság maradhat a nézőben, illetve az a megválaszolatlan kérdés, hogy akkor miért kell egyáltalán elkezdeni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/02 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=197