KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Talpig fegyverben

Huber Zoltán

Guns Akimbo – britúj-zélandi, 2019. Rendezte és írta: Jason Lei Howden. Kép: Stefan Ciupek. Zene: Enis Rotthoff. Szereplők: Daniel Radcliffe (Miles), Samara Weaving (Nix), Rhys Darby (Hajléktalan), Mark Rowley (Dane), Ned Dennehy (Riktor). Gyártó: Altitude Film / Four Knights Film / Hyperion Media Group. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc.

 

Daniel Radcliffe poszt-Potter karrierje egyetlen hatalmas menekülési kísérlet Roxfortból. A brit színész most is harsányan szembemegy a stréber bűvész figurájával és gyűrött alsógatyában, karmos mamuszban ütközik meg egy internetes gyilkolászós valóságshow bizarr szereplőivel. A lepukkant szuterénjében vegetáló kocka a beosztott-lét és a friss szakítás halmozott frusztrációt netes trollkodással vezeti le. A leprimitívezett fórumtársak azonban kilépnek a virtuális térből és pisztolyt szegeznek rá, szó szerint. Hősünk kénytelen részt venni a valós időben közvetített pszichopata játékban, ahol hatalmas szenzáció lesz belőle.

Az új-zélandi Jason Lei Howden egyszer már telibe trafálta az éjféli vetítésekre járó rétegközönség ízlését. Első rendezése, a Halál metál a tocsogós horror és a morbid humor keverékével tisztes rajongótábort gyűjtött maga köré. Az író-rendező másodszor is hasonló babérokra tör és számos közönségkedvencet megidéz. Howden a gamer-szubkultúra felől tartana görbe tükröt a közösségi média elé, valahol a Hardcore Henry, a Deadpool és a Scott Pilgrim metszéspontjában. A film kameramozgásai és vágásai, az intenzív zenehasználat egyértelműen Edgar Wright stílusára hajaznak, a túlzó igyekezet azonban a célzott lazaság ellen dolgozik.

Hiába pörögnek látványosan az akciók, az ismerős klisék unalmát nem sikerül meggyőzően ellenpontozni. Mivel a sztori és a karakterek sem tartogatnak komolyabb meglepetéseket, a csavarok és poénok találati aránya gyenge közepes. Az összképet a színészek energikus mókázása jelentősen javítja. Radcliffe mellett az utánozhatatlan fizimiskájú ír Ned Dennehy és az ígéretes pálya előtt álló ausztrál Samara Weaving túlzó őrültségei emlékezetesek. Főképp nekik köszönhető, hogy a film megtalálhatja azokat, akik pár doboz sörrel és némi rágcsálnivalóval örömmel fogyaszthatják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14474