KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
   2011/január
GODARD 80
• Schubert Gusztáv: Descartes kamerával Godard 80
• Ádám Péter: A festő és modellje Godard és Karina
• Báron György: Visszafordítás A Kifulladásig és a Breathless
• Bikácsy Gergely: Könyvek és gengszterkalapok Kalapemelés JLG előtt
KOLUMBIA DÉMONAI
• Vajda Judit: A Márquez-paradoxon Gabriel García Márquez-adaptációk
• Géczi Zoltán: Képeslapok a napfényes pokolból Kolumbiai drogfilmek
BERLINI ISKOLA
• Ruprech Dániel: Hideg falak Christian Petzold
• Schreiber András: A melankólia új hulláma Berlini Iskola
MAGYAR MŰHELY
• Barkóczi Janka: A nehezebb út Beszélgetés Bódis Krisztával
• Zalán Vince: Film-mikrokozmosz Barlang
FILM / ZENE
• Simonyi Balázs: Az öngyújtókorszak vége A rockkoncertek vizualitása
FESZTIVÁL
• Teszár Dávid: Szintén zenész Chungmuro Filmfesztivál
KRITIKA
• Gorácz Anikó: A madeleine hatalma Kocsis Ágnes: Pál Adrienn
• Palotai János: A test angyalai Botero//Kocsis Ágnes
• Radnóti Sándor: Élet/művészet Abbas Kiarostami: Hiteles másolat
• Tornai Szabolcs: Dzsungel és karaoke Apichatpong Weerasethakul: Boonmee bácsi, aki képes visszaemlékezni korábbi életeire
MOZI
• Vincze Teréz: Fényes csillag
• Vajda Judit: Északi karácsony
• Vörös Adél: Utódomra ütök
KRITIKA
• Szabó Noémi: Narnia krónikái: A Hajnalvándor útja
MOZI
• Pápai Zsolt: Egy néma kiáltás
• Nevelős Zoltán: Következő három nap
• Sepsi László: Rubber, a gumiabroncs
• Géczi Zoltán: Piranha 3D
• Baski Sándor: Tron: Örökség
• Csillag Márton: Zimmer Feri 2.
• Varró Attila: Rohanás
• Alföldi Nóra: Üvegtigris 3.
DVD
• Varga Balázs: Szabó István filmjei
• Pápai Zsolt: Megáll az idő
• Varga Zoltán: 30 nap éjszaka
• Alföldi Nóra: Adni jó
• Benke Attila: John és Mary
• Tosoki Gyula: Variációk szexre
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tron: Örökség

Baski Sándor

TRON: Legacy – amerikai, 2001. Rendezte: Joseph Kosinski. Írta: Adam Horowitz, Richard Jefferies, Edward Kitsis. Kép: Claudio Miranda. Zene: Daft Punk. Szereplők: Jeff Bridges (Kevin Flynn), Garrett Hedlund (Sam Flynn), Olivia Wilde (Quorra), James Frain (Jarvis), Michael Sheen (Castor). Gyártó: Walt Disney. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 120 perc.

A Disney stúdió vezetői nyilván tisztában voltak vele: ha nem csupán folytatást akarnak a ’82-es Tronhoz készíteni, hanem egy ugyanolyan innovatív, újszerű filmet, akkor lehetetlen küldetésre vállalkoznak. Steven Lisberger kultuszfilmje az elsők között használt komputer által animált képsorokat, noha az élőszereplős felvételekkel ezeket még nem tudta vegyíteni. Mára az analóg és a digitális technika tökéletesen összeolvadt, olyannyira, hogy lassan a hús-vér ember és a számítógép által kreált hasonmása között sem lehet különbséget tenni. A Tron másik nagy ötlete, a filmek és a számítógépes játékok összeházasítása is megtörtént már (Doom, Gamer), de a megelevenedő, megszemélyesített és virtuális csatatérként funkcionáló számítógépes hálózat ideája sem pusztán fikció többé – milliók töltik életük jelentős részét a Second Life-hoz hasonló online játékokban, avatárjaikat irányítva.

A Tron: Örökség készítőinek ennél fogva meg kellett elégedniük azzal, hogy látványosan

illusztrálják, mennyit fejlődött a technika az elmúlt 28 évben. Az egykori, 3D-t imitáló, de menthetetlenül kétdimenziós pixel-motorversenyek ma valódi 3D-ben dübörögnek, a síkban zajló fogócskázás helyébe az aktuális tömegfilmes trendekkel tökéletesen kompatibilis, sokszor követhetetlenre vágott akcióbetétek lépnek. A korábban csupán futurisztikus reklámfilmeket jegyző Joseph Kosinski biztos kézzel vezényli le mind a mozgalmasabb, mind a drámaibbnak szánt jeleneteket, ügyelve rá, hogy folyamatosan fejet hajtson az eredeti előtt. A retro-hangulatú díszletek és zene (Daft Punk) ellenére a történet mégiscsak reflektál az elmúlt évtizedekben lezajlott változásokra: a Jeff Bridges által alakított programozó zseniből mostanra megkeseredett tech-guru lett, aki tehetetlenül figyeli, miként válik az általa teremtett digitális édenből egy ellenőrizhetetlen, korrupt hely, amely már a való világot is bekebelezni készül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/01 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10479