KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/november
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• Veress József: Szilágyi Gábor (1942–2001)
• Csontos János: Megjegyzések egy tévékritikához

• Schubert Gusztáv: Képeltérítők Pokoli tornyok
• N. N.: Amerika romokban Paranoia-mozi
• Hirsch Tibor: A halál dobozai Borzalom-dramaturgia
• Herpai Gergely: Tabutéma Terror-játékok
• Spiró György: A Kéttoronyba zárva Amerikai éjszaka
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 1. rész
• N. N.: Tarr Béla a Filmvilágban
• Gelencsér Gábor: Belföldi magyarok A Kádár-kor emberképe
• Andor Tamás: Boldog évek In memoriam Simó Sándor
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Android-szerelem A. I. – Mesterséges értelem
• Tillmann József A.: A M.I. mutánsaink Kubrick és az A. I.

• Beregi Tamás: Homo Chimpansiensis A majmok bolygója
• Pápai Zsolt: Sors-puzzle A kizökkent idő filmjei
• Békés Pál: Életfogytig piknik Ausztrál filmek
KÖNYV
• Nánay Bence: Nem strandolvasmány A mozgás-kép
• Palotai János: Szekond A film, a rádió és a televízió a kutatások tükrében
KRITIKA
• Báron György: Lógva hagyva Paszport
• Takács Ferenc: XX Nexxt
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Köszi a csokit!
• Hideg János: A panamai szabó
• Kovács Marcell: Get Carter
• Turcsányi Sándor: Szajré
• Varró Attila: Halálos iramban
• Hungler Tímea: Amerika kedvencei
• Elek Kálmán: Kardhal
• Köves Gábor: A sárkány csókja
• Vidovszky György: Amerikai pite 2.
• Tamás Amaryllis: Gandhi – Egy vezér születése
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ground Zero

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szajré

Turcsányi Sándor

 

Végy egy Marlon Brandót! Már a puszta látványa is fél siker. Az utóbbi években volt is néhány – elsősorban Coppola-környéki – film, ami erre játszott, nem is sikertelenül. Ám itt túl sok jelenete van ahhoz, hogy a látása keltette érdeklődés végig kitartson. Lőjék le a nagyembert, lehetőleg már az elején, és engedjék a kasszához. Saját lovas szobraként aligha várható el tőle, hogy tartalommal töltsön meg egy megíratlan szerepet, talán egy szendvicset még sikerülne. Ő a legnagyobb, és úgy is néz ki.

Végy egy Robert De Nirót! Felesleges pénzkidobás, mert Marlon Brando partnereként akkor is karcsú, mint egy kreol sikoly, ha az óriást láthatóan nem érdekli az egész szcéna. Ráadásul itt az a kiskapu sincs meg, hogy Robert az ifjú Marlont adja.

Végy egy Edward Nortont, aki nemcsak fiatal, nemcsak híres, de roppant tehetséges is, ezt ráadásul el is árulta neki valamelyik jóakarója. Olyan klinikai félnótást hoz, hogy az állatorvosi ló is megirigyelné.

Végy egy Angela Bassettet. Mert szép és fekete, ami egy végig koromsötétben tartott moziban, minimum szövetbarátnak nevezhető.

Ha ennyi pénzt elbokáztál színészekre, ne csodálkozz, hogy már épkézláb forgatókönyvre sem telik az isten pénzéből sem, éljen a szakma (ott is kicsit jobban), például a nehéz bankrablói.

Van még három sorom hátra, ától cettig elmesélem az egész filmet, és kerítek egy töltelék mondatot. Robert másfél óra fáradozás végén magához ragadja a jogart, s mi kénytelenek vagyunk végignézni, hogy Edward rosszban sántikál, sajnos szó szerint, retardált hőséért még a tatabányai műkedvelő színkörben is irigyelnék néhányan (a többség persze ott is kiröhögné); ha jelent valamit a fordulat, hogy kritikán aluli, akkor az most mind fönn van ezen a vásznon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/11 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3511