KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/november
KRÓNIKA
• N. N.: Hibaigazítás
• Veress József: Szilágyi Gábor (1942–2001)
• Csontos János: Megjegyzések egy tévékritikához

• Schubert Gusztáv: Képeltérítők Pokoli tornyok
• N. N.: Amerika romokban Paranoia-mozi
• Hirsch Tibor: A halál dobozai Borzalom-dramaturgia
• Herpai Gergely: Tabutéma Terror-játékok
• Spiró György: A Kéttoronyba zárva Amerikai éjszaka
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Tarr szerint a világ A Zóna belülről – 1. rész
• N. N.: Tarr Béla a Filmvilágban
• Gelencsér Gábor: Belföldi magyarok A Kádár-kor emberképe
• Andor Tamás: Boldog évek In memoriam Simó Sándor
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Android-szerelem A. I. – Mesterséges értelem
• Tillmann József A.: A M.I. mutánsaink Kubrick és az A. I.

• Beregi Tamás: Homo Chimpansiensis A majmok bolygója
• Pápai Zsolt: Sors-puzzle A kizökkent idő filmjei
• Békés Pál: Életfogytig piknik Ausztrál filmek
KÖNYV
• Nánay Bence: Nem strandolvasmány A mozgás-kép
• Palotai János: Szekond A film, a rádió és a televízió a kutatások tükrében
KRITIKA
• Báron György: Lógva hagyva Paszport
• Takács Ferenc: XX Nexxt
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Köszi a csokit!
• Hideg János: A panamai szabó
• Kovács Marcell: Get Carter
• Turcsányi Sándor: Szajré
• Varró Attila: Halálos iramban
• Hungler Tímea: Amerika kedvencei
• Elek Kálmán: Kardhal
• Köves Gábor: A sárkány csókja
• Vidovszky György: Amerikai pite 2.
• Tamás Amaryllis: Gandhi – Egy vezér születése
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Ground Zero

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Amerika kedvencei

Hungler Tímea

 

A nagy filmstúdiók világában játszódó vígjáték főszereplői, Catherine-Zeta Jones és John Cusack, filmsztárok, akiknek sorsa nem csupán a vásznon, de a magánéletben is összefonódott: ők a filmvilág ügyeletes álompárja. A film története ott kezdődik, ahol közös életük véget ér, a szerelem a múlté, Zeta a hollywoodi trendnek megfelelően, az álompárokat mostanában robbantgató spanyol invázió legújabb áldozata: egy hispánnal kavar. Cusack számára vigasztalásul csak a személyiségtréning és Zeta asszisztense/húga, Julia Roberts marad. A stúdió legújabb, még dobozban nyugvó filmjük népszerűsítésére promóciós turnét szervez, s a sivatagban összegyűlik a díszes társaság: a spanyol, a hugi, a két filmsztár és a stúdió vezérkara.

A film a harmincas-negyvenes évek kedvelt műfaját, a screwball comedy-t igyekszik feleleveníteni – a kerge hős (Cusack) és a realista hősnő (Julia Roberts) bontakozgató románca, a heves szópárbajok a filmgyártás hőskorának zsánerét idézik. Az alkotók azonban – nem bízva abban, hogy a filmgyári környezetben játszódó Hamupipőke-történet a legújabb vígjátéki trend árnyékában is eladható – a könnyedebb, már-már stílusosnak mondható dialógusokat a Farrelly-fivérek komédiáinak modorában, a legzaftosabb epizódokkal öntik nyakon: szájszag és maszturbáció, és ha ezeket nem találtuk volna elég mókásnak, felláció-jelenet a stúdióvezető és Zeta dobermannja között.

Az eredmény egy arányt tévesztett koktél: a sophomoric-hívők számára a film nem elég gyomorforgató, a könnyed stílus kedvelői azonban csak azt a néhány jelenetet tudnák feledni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/11 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3515