KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1984/június
POSTA
• Korompai Zsigmondné: Cenzorok vagy sietős emberek?
• A szerkesztőség : Válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Rövid hírek

• Szilágyi Ákos: A tokba bújt film Enteriőr a magyar filmművészetben
• Bikácsy Gergely: A tenger habja Eszkimó asszony fázik
• Reményi József Tamás: Félrelépni tilos Házasság szabadnappal
• Bálint B. András: Párbeszéd az együttélésért Nyitott utak
• Koltai Ágnes: Biedermeier szerelem Beszélgetés Elek Judittal
• Marx József: Platonov köpenye Három fivér
• Baracs Dénes: Kínai film, kínai élet, kínai politika Beszélgetés Dósai Istvánnal és Kőhalmi Ferenccel
• Fáber András: Művész – kettős szerepben Alai Robbe-Grillet, az író és a filmrendező
• N. N.: Alain Robbe-Grillet főbb írói művei
• N. N.: Alain Robbe-Grillet filmjei
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gambetti Giacomo: A lehetetlen álom Marco Ferreri filmjeiről
• N. N.: Marco Ferreri filmjei
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: A legszebb férfikor Oberhausen
• Kovács András Bálint: Profi amatőrök vagy amatőr profik? Beszámoló a XXXI. Országos Amatőrfilm Fesztiválról

• Csontos Sándor: Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
• Sarkadi Imre: Sűrített pillanatok Sarkadi Imre kiadatlan írásaiból
LÁTTUK MÉG
• Lalík Sándor: Kelly hősei
• Harmat György: Sok pénznél jobb a több
• Schubert Gusztáv: A Tűz gyermekei
• Bán Zsófia: Fegyvercsempészek
• Hegedűs Tibor: Föld alatt, föld felett
• Sarodi Tibor: Balfácán
• Gáti Péter: Egy szerzetes szerelme
• Koltai Ágnes: Itália bukása
TELEVÍZÓ
• Szilágyi János: „Mester”-mű? Beszélgetés a Hírháttér hátteréről Mester Ákossal
• Faragó Vilmos: Határozatlansági reláció
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Glauber Rocha és a többiek

             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A Tűz gyermekei

Schubert Gusztáv

 

Tasmania, 1930. Gyermekfilm egy népirtásról? – ütődhet meg a vásznon megjelenő felirat láttán a felnőtt néző. Az aggodalom alaptalan, a klasszikus szabályok szerint előadott történet nem a véres történelmi eseményeket, hanem egy törzsét elvesztő tasmán asszony, Manganinnie és egy hozzászegődő, otthon halottnak hitt fehér kislány, Joanna vándorlását meséli el. Bár esetenként veszélyes helyzetekből kell kivágniuk magukat, a film feszültsége inkább a két, civilizáció és életkor különbözősége miatt egymástól távol álló ember fokozatos közeledésében rejlik. A kislány „bennszülötté” válásának mindvégig bensőséges ábrázolása a tasmánok üldöztetésének látványánál is erősebben fűzi a nézőtéren ülő gyerekeket a számukra meglehetősen idegen hősökhöz. Ez az empátia-teremtő képesség a film legnagyobb érdeme; kíváncsivá tesz a „másik” iránt, így nevel türelemre egy mind ingerültebb korban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/06 51-52. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6416