KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/november
KRÓNIKA
• A szerkesztőség : 2019 Filmodisszeia Jubileumi Filmvilág-est
• (X) : Emberi jogok fesztiválja Budapest Center for Resource Management
• A szerkesztőség : Nyolcvanöt éves Illés György
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
MAGYAR MŰHELY
• Grunwalsky Ferenc: Az a bizonyos kép ott a falon... Tévé a romokban
• Muhi Klára: Helyzet van Beszélgetés a filmszakmáról
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szentek, szajhák, világvége Velence
VÁROSVÍZIÓK
• Bikácsy Gergely: Romlott húsok Rómája „Élettől duzzadó temető”
• Győrffy Iván: A tükrök városa Velence-filmek
TITANIC
• Varró Attila: Sifré-kódexek
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Bio-monitorok
• Herpai Gergely: Halál játékból Exitus CD ROM-ra

• Schubert Gusztáv: Napóleon a fiókban
• Forgách András: Kubrick karácsonya Tágra zárt szemek
• Takács Ferenc: Életre-halálra: dráma a bíróságon Tárgyalótermi klasszikusok
• Bodolai László: Törvénytől sújtva Tárgyalótermi filmek
• Ludassy Mária: Vérvád Ausztráliában Sikoly a sötétben
KRITIKA
• Hirsch Tibor: Bölcsészek köve Az Alkimista és a Szűz
LÁTTUK MÉG
• Kömlődi Ferenc: New Rose Hotel
• Harmat György: Csodás álmok jönnek
• Máriássy Vanda: Lottózsonglőrök
• Nevelős Zoltán: Mocskos zsaruk
• Békés Pál: Dilisek vacsorája
• Mátyás Péter: Oltári nő
• Korcsog Balázs: Állj, vagy jövök!
• Köves Gábor: Fergeteges forgatás
• Tamás Amaryllis: Párosban a városban
• Pápai Zsolt: Három évszak
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Szuszinka

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Párosban a városban

Tamás Amaryllis

 

Egy óra hosszat szeretni, állati dolog. Egy évig szeretni, emberi dolog. Egész életen át szeretni, angyali dolog. Egész életen át csak egyet szeretni, isteni dolog – vallják az érzelmes-könnyed vígjáték alkotói.

Középkorú pár (az épp munkanélküli reklámszakember, az örök-szeleburdi feleség) ásó-kapa-szerelme. Ritka műkincs: tartós hiánycikk. Összeszokottságuk teher- és strapabíró. Nincs összegyűjtött harag, fenyegető unalom. A másik nélkül mit is kezdenének? Szeretlek, mert enyém vagy. Szeretlek, mert ilyen vagy. Szeretlek, mert társam vagy. Szeretlek, mert szeretlek. A szürreáliák tartománya ez a hitetleneknek. Ahogy az is, amit a holtomiglan-holtodiglan komédiásairól tudni lehet: Steve Martint – kinek első rövidfilmjét Oscarra nominálták – színpadi szerzőként is ünneplik. A tizenévesen saját balettiskolával büszkélkedő Goldie Hawn tévéfilmet is rendezett már, John Cleese (titokzatos, bizarr hoteligazgatóként remekel) a Monthy Python szülőatyjaként ismerős elsősorban, könyvei éppúgy bestsellerek, a zeneszerző Marc Shaiman pedig íróként kapott Emmy-díjat. A konvertibilis talentumok kicsiny boltjában a bohóckodás arról szól: hogyan kell naponta magunkhoz ölelni az életet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/11 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4640