|
Év
1999/július
|
KRÓNIKA
Molnár Gál Péter: Dirk Bogarde (1921–1999)
MAGYAR MŰHELY
Jeles András: Madár a tükörben
Janisch Attila: Szavak, képek, terek Film és irodalom
Bori Erzsébet: Jadviga választása Beszélgetés Deák Krisztinával és Závada Pállal
Mihancsik Zsófia: A láthatatlan nem Magyar nők filmen
Schubert Gusztáv: Hűlt hely Magyarország, szerelem
FESZTIVÁL
Galambos Attila: Női vonalak Nemek és szerepek Kelet-Európában
Hirsch Tibor: Pőrén, buján, pajkosan Erotika és öncenzúra az ezredfordulón
Nánay Bence: Hímnem, nőnem Feminista filmelmélet
CYBERVILÁG
Kömlődi Ferenc: A gépaszony csókja Cyberdámák, robotlányok, virtuálkirálynők
Gelencsér Gábor: Kortársunk, Eustache Jean Eustache retrospektív
MEDIAWAVE
Bakács Tibor Settenkedő: Feléből többet Mediawave
N. N.: Mediawave ’99 díjlista
Halász Tamás: Test-Tér és Test-Tár Pillanat/Kép
KRITIKA
Varga Balázs: Fekete mese Pattogatott kukorica
Vasák Benedek Balázs: Csigidicsá! A Morel fiú
Békés Pál: Még egy nap a Paradicsomban
LÁTTUK MÉG
Békés Pál: 10 dolog, amit utálok benned
Galambos Attila: Slam
Tamás Amaryllis: Oscar Wilde szerelmei
Ádám Péter: Kegyetlen játékok
Köves Gábor: Pókerarcok
Mátyás Péter: A légiós
Korcsog Balázs: Briliáns csapda
Kömlődi Ferenc: A múmia
Varró Attila: Mimic – A júdás faj
KÉPMAGNÓ
Reményi József Tamás: Requiem a krimiért
|
|
|
|
|
|
|
Láttuk mégOscar Wilde szerelmeiTamás Amaryllis
Korlátok nélküliség és emberi tartás, zabolázhatatlanság és szelídség, cinkos összetartozás a szűken vett családdal, féktelen ösztönélet – nagyszabású skandalum született Oscar Wilde életigenlő, minden emberi szabálynak ellentmondó sorsáról.
A személyiség fénye és árnyoldala, a zseni rendkívüli élettere, a létezés minden értékét és gyönyörűségét szellemi és testi mentsvárának tekintő, jó és rossz között szabadon választó művész különcsége egészen új módon térképeződik föl Brian Gilbert alkotásában. A szó – itt nem üres fecsegés. A tapintás – igéző és titokzatos. A vágy – szilaj és örvénylő. A simogatás, a férfitekintet – szelíd és őszinte. A költő szenvedélyes énközpontúsága ellenére nem pusztító – inkább inspiratív erő. Szoros, erős szeretet-kötelékkel kötődik anyjához, feleségéhez, gyerekeihez, fiú-szerelmeihez. A robotlét praktikumát elvető jelentős emberi kapcsolatokban él, a jelentéktelen viszonyok ellenében. Megtalálja és másokra is sugározza a lélek nyugalmát – a személyiség elvesztése helyett; mindaz, amit tesz, lényegileg különbözik a „normális” magatartásformáktól. A természet törvényeinek engedelmeskedő, ösztöneit követő szellem-ember – „a gépezet csavarjának lenni” perspektíváját hirdetőknek – örökös céltábla. A művész, ha az ember legjobb képességeiről szól, szerelmi-beismerő vallomásaiban-alkotásaiban – csak elmélyíti az egyre reménytelenebb konfliktust, magáravállalt sorsa és a társadalmi megítélés között. „Az én kertem az én kertem” – sugallja az életút, sugallja a film.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1153 átlag: 5.46 |
|
|
|
|