KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
   1998/június
KRÓNIKA
• Mispál Attila: Függetlenek fesztiválja

• Schubert Gusztáv: Képtelenek Szegénymozi
• Mihancsik Zsófia: A retusált botrány Beszélgetés a szegénységről
• N. N.: Munkanélküliek, szegények, hajléktalanok Nyomordokumentumok
• Tamás Amaryllis: Egészen más világ Beszélgetés Elbert Mártával
• Hirsch Tibor: A szegények pokla Sátántangó és multimédia
• Pintér Judit: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Szabó István: A példa képei Pályatársak Szõts Istvánról
• Pintér Judit: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Fazekas Eszter: Vér nem mossa le a vért! Szõts és a történelem
• Forgách András: A butaság bűvölete Boogie Nights
• Beregi Tamás: Virtuális Gyönyörök Kertje Kompjúterszex
• Molnár Dániel: Minden szörfös „azt” akarja Pornográfia az Interneten
• Bikácsy Gergely: Radosch felügyelő lábfürdője Bécsi vér
• Bori Erzsébet: A szomszéd szerencséje A harmadik ember
• Kövesdy Gábor: A filmpusztulás képei Beszélgetés Dominique Painival
• Muhi Klára: Lumière, Méliès, még háromszáz évig Beszélgetés Michel Contourral
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A turul árnyéka Sándor Tibor: Őrségváltás után
• Kömlődi Ferenc: Net-diskurzusok Buldózer
FILMZENE
• Fáy Miklós: Az akusztikus félelem Herrmann és Hitchcock
KRITIKA
• Csejdy András: Szívzűr Az élet sója
• Ardai Zoltán: Dögrovó Hárman hozzák a halált
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Latin vér
• Bori Erzsébet: Őrült város
• Halász Tamás: Veszettek
• Turcsányi Sándor: Sikoly
• Kis Anna: Gyilkos donor
• Turcsányi Sándor: Egyéjszakás kaland
• Hungler Tímea: Tűzvihar
• Mátyás Péter: Gyilkosok gyilkosa
• Hideg János: Blues Brothers 2000
• Tamás Amaryllis: Törökfürdő
• Békés Pál: Az ember, aki túl keveset tudott

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tűzvihar

Hungler Tímea

 

A Tűzvihar műfaját tekintve a katasztrófafilmekhez áll a legközelebb, jóllehet rendszerbe sorolásával színvonalát is expresszíven jelöltük meg.

Az észak-amerikai tűzoltóbrigád munkáját bemutató alkotás szakítva a katasztrófafilmek megszokott dramaturgiájával (szereplők életképszerű bemutatása, harc a négy elem egyikével) akciószállal átszőtt: az égő tajga a közeli börtön lakóinak lelkén szárad, akik némi bezártság után ráébredtek, szabadulásukhoz valami nagy, nagy tüzet kéne rakni.

Filmünk az előbbiek tükrében folytatódik: a tűzoltók a tüzet oltják, a rabok pedig magukat áltűzoltóknak kiadva menekülnek; nem feledkezve meg azért eredeti szakmájukról sem: halomra öldösik egymást, és túszul ejtenek egy ornitológusnőt.

A hölgyemény jelenléte nem csupán az akciószálat erősíti, de finom párhuzamot képez az eredeti tűzoltók önfeláldozó magatartásával is: túszstátuszának veszélyei ellenére féltő gonddal vigyázza tojásait, melyekből a műalkotás végére az újjászületést, a halálon diadalmaskodó életet szimbolizálandó kis fiókák kelnek ki.

Mit lehet ehhez hozzátenni? Az ilyen filmek kategorizálhatóak ama bizonyos állatorvosi ló esetével; másfél órányi megpróbáltatás után így jogosan merülhet fel a nézőben a kérdés: a lovakat lelövik, ugye?


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/06 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3736