KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2001/február
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Kovács András Bálint: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Szilágyi Ákos: A rend éjszakája Beszélgetés a Werckmeister harmóniákról
• Balassa Péter: Zöngétlen tombolás Werckmeister harmóniák
• Hirsch Tibor: Prufrock úr szerelmes éneke Utolsó vacsora az Arabs Szürkéhez
• Bori Erzsébet: A gólya hozta Beszélgetés Gyarmathy Líviával
CYBERVILÁG
• Herpai Gergely: Interaktív hullámok A digitális kultúra két arca
• Zachar Balázs: Fordulat-szám Beszélgetés a digitális forradalomról
• Kriston László: A sz@b@dság pill@n@t@ Paradigmaváltás Hollywoodban – 1. rész
• N. N.: Internet-oldalak

• Szilágyi Ákos: Happykalipszis Brazil és más végtörténetek
SOROZATGYILKOSOK
• Hungler Tímea: Szép a rút Sorozatgyilkos-filmek
• Varró Attila: Amerikai pszeudo Amerikai psycho
KRITIKA
• Galambos Attila: Dalolva a vérpadra Táncos a sötétben
• Varga Balázs: Lelki szemek Vakvagányok
• Békés Pál: Arany országút csillogó gyémántporán Meseautó
KÖNYV
• Kelecsényi László: Úrilány identitást keres Perczel Zita: A Meseautó magányos utasa
LÁTTUK MÉG
• Csont András: Sade márki játékai
• Takács Ferenc: Titus
• Köves Gábor: A sebezhetetlen
• Pápai Zsolt: A vörös bolygó
• Mátyás Péter: Számkivetett
• Vidovszky György: Ősz New Yorkban
• Strausz László: A harc mestere
• Kézai Krisztina: Hullahegyek, fenegyerek
• Hungler Tímea: Hangyák a gatyában
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Bridget Jones tévéje

             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Kevin Smith, a low budget Woody Allenje ötödik filmjére készül. A Jay és Csendes Bob visszavág – mint címe is utal rá – a megszokott Smith-mikrokozmoszban játszódik: szex, hazugság, Star Wars-videók és perspektívátlan szuburbia. Meglehet, most mégis a hollywoodi Birodalom fog visszavágni, a Clerks, a Mallrats toplák hősei (a dumafranci és a szófukar szakállas) világsztárok – Alanis Morisette és Matt Damon – társaságában szenvednek a külvárosi unalomban.

 

*

 

Mozifilm születik David Lynch egy évvel ezelőtt leforgatott kétórás pilotjából, amely az ABC által megrendelt Mulholland Drive tévésorozatát indította volna. A társaság azonban visszautasította a nyitóepizódot, majd átengedte a francia Canal Plus cégnek, amelynek vezetői felkérték a rendezőt a filmváltozat elkészítésére. A Hollywood hátsó udvaraiban játszódó misztikus sorozat főszerepeit többnyire ismeretlen színészek játsszák, zenéjét a Veszett a világból ismert Chris Isaak szerzi.

 

*

 

Amikor David Cronenberg a kíméletlenül szürreális Meztelen ebédet filmre vitte, feloldozta a magas irodalomból kiátkozott William Burroughst (1914–1997). Azóta életműsorozatot szánnak neki a könyvkiadók, szalonképes lett a mozivásznon. Most első regénye, A kábszeres (1952) vár megfilmesítésre. A rendező Steve Buscemi.

 

*

 

Tovább hódít a dán Dogma. Jennifer Jason Leigh digitális kamerával forgatja első filmjét. A Évforduló egy ünnepség története, ahol minden rosszra fordul, amikor egy elvált pár (Leigh és Alan Cumming) újra találkozik. Faye Dunaway-nak pedig a Táncos a sötétben adta meg a döntő lökést ahhoz, hogy életében először a kamera mögé álljon. Tennessee Williams színdarabjából (Sárga madár) rendez rövidfilmet.

 

*

 

Karácsony másnapján, 78 éves korában elhunyt a neves Roberts színészdinasztia legismertebb tagja, a főként western-szerepeiből ismert Jason Robards. A kétszeres Oscar-díjas hajdani sztár (Júlia, Az elnök emberei) utolsó alakítását a tavalyi Magnóliában nyújtotta.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/02 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3196