KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/március
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Baptiste
FESZTIVÁL
• Fekete Ibolya: Szarajevó, az erdő Halálrutin
• Simó György: Szarajevó, előjel Budapesti beszélgetés Ademir Kenovićtyal
MAGYAR FILM
• Sneé Péter: Egyedül nem megy Beszélgetés Sándor Pállal
• Sneé Péter: Hasonló cipőben Beszélgetés független producerekkel
• Bársony Éva: Füstbe ment tervek Beszélgetés András Ferenccel

• Trosin Alekszandr: Orosz ragtime Moszkvai mozikban
• Kántor Péter: A margón Felhő-Mennyország
• Csala Károly: Egy bohóc mennyországa Beszélgetés Nyikolaj Dosztallal
• Molnár Gál Péter: Távol Pétervártól A Belov-család
• Kövesdy Gábor: Megsértettem Oroszországot Budapesti Beszélgetés Viktor Koszakovszkijjal
• Turcsányi Sándor: Szolgaszemmel A francia kalandfilmekről
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Mindenki más Repklip
KRITIKA
• Dániel Ferenc: Vézna filozófus Manchesterből Mezítelenül
• Schubert Gusztáv: A Büchner-puzzle Woyzeck
• Hegyi Gyula: Jó éjt, nagy generáció! Jó éjt, királyfi!
• Lukácsy Sándor: A sekély film avagy mit nem mondott Marx? Halál a sekély vízben
• Harmat György: Állami ugatás Kutyabaj...
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Philadelphia
• Mockler János: Kísértetház
• Báron György: Carlito útja
• Reményi József Tamás: A három testőr
• Sárközi Dezső: Mennyei Örömök Klubja
• Kovács András Bálint: Tabuk nélkül – egy férfi és két nő
• Schubert Gusztáv: Jófiú
• Sneé Péter: Sátánfajzat – Warlock 2.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tabuk nélkül – egy férfi és két nő

Kovács András Bálint

Igazi erotikus film: a szexnek csak viszonylag kevés szerep jut, a főszerep a vágyakozásé.

A harmincöt éves boldog, felső középosztálybeli családanyában olthatatlan érzéki vonzalom ébred egy lakókocsiban élő vándor favágó fiatalember iránt. A fiú – tudtán kívül – elrabolja az izgató fantáziáktól és álmoktól megzavart asszonyt, akinek ezután vágyai beteljesülnek, de nem úgy, ahogy ő képzelte: egy másik nővel kell osztoznia a vonzó fiún, s világos, hogy a következő lépés a promiszkuitás tökéletes érzéki felszabadulása lenne. Egy forró hármas szeretkezés után elszökik, de csak azért, hogy ismét a fiú karjaiban találhassa magát – egyedül, s könyörögjön neki, vigye magával. A fiú azonban hazaviszi férjéhez és kisfiához, mert ő tudja, hogy a család mindennél fontosabb.

A film az elején többet ígér szexben, mint amennyit végül nyújt, viszont kárpótol egy végiggondolt, bár nem túl árnyalt lélektani karakterábrázolással. Nemcsak, hogy felvillantja a nő kielégítetlenségének életrajzi hátterét (sikertelen kamaszkori szökés), hanem végigviszi a csavargóromantika illetve unalmas polgári jólét és monogám házasság, illetve poligám nemi kapcsolatok lelki kontrasztjait is. Érdekesek a film szemszögváltásai: egyértelműen a női fantáziálásból indít, majd a szeretkezéseknél drasztikusan átvált férfiszemszögbe (kétszer is két nő-egy férfi a felállás, a fürdőbeli szeretkezést öreg kínaiak is végignézik). A főhősnő ezt a szemszöget elutasítva menekül el, de így – jobb híján – visszakerül a polgári család problematikus, számára kijelölt helyére. Az ő fantáziavilágának nincs realitása: szabad és monogám férfi nincs. A szeretkezési jelenetek kicsit giccsesek, de polgárasszonyok számára kellőképpen felajzóak, a fényképezés mindenütt attraktív, a meztelen testek ábrázolás buján visszafogott. A motívumok és a helyszínek szimbolikája következetes és célzatos. Jó házasságban élő, de erotikus és érzelmi többlettel rendelkező fiatalasszonyok számára tanulságos és élvezetes film.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/03 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1082