|
Év
1980/február
|
Bereményi Géza: A rácson innen és túl Vasárnapi szülők
Kardos István: Hatszor szökött, mindig egyedül Jegyzetek a Vasárnapi szülők forgatókönyvéhez
N. N.: A magyar film – ma
Lukácsy Sándor: Kaland, terror, történelem? Élve vagy halva
FESZTIVÁL
Zalán Vince: „Itt fölfelé haladunk, bukásról bukásra” Nyugatnémet filmhét Budapesten
N. N.: A Nyugatnémet Filmhét filmjei
Papp Zsolt: Frau Bundesrepublik Maria Braun házassága
Petrovics Emil: Köszönet Bergmannak Varázsfuvola
Dániel Ferenc: Öt kis tézis a kalandfilmről
Pošová Kateřina: „Mindenkinek joga, hogy felnőttnek tekintsék” Prágai beszélgetés Vera Chytilovával
Takács Ferenc: Antizarándok és sci-fi hős AZ ötös számú vágóhíd
Hegedűs Tibor: Igazi férfit és szerelmet Asszony, férj nélkül
Presser Gábor: Mert a filmzenét többen írják
Báron György: A svéd lelkifurdalás Stockholmi beszámoló
LÁTTUK MÉG
Loránd Gábor: Pantaleón és a hölgyvendégek
Molnár Gál Péter: Fedora
Sólyom András: A madarak is, a méhek is...
Loránd Gábor: Vállalom, főnök
Veress József: Karrier
Koltai Ágnes: A fekete halál
Bikácsy Gergely: Egy egészen kicsi kispolgár
Zalán Vince: Skalpvadászok
Galgóczy Judit: A halott vissztér
Bikácsy Gergely: Megközelítések
Bende Monika: Oké, spanyolok
Csala Károly: Irány: Belgrád!
Ciment Michel: Ihlet és áporodotság
TELEVÍZÓ
Faragó Vilmos: Kijön a tévé
Ökrös László: Ezer év Újra a képernyőn
Juhász István: Jutalomjáték Nicolaj: Holtodiglan
Kristóf Attila: Vérrel, verítékkel Humor a tévében 2.
Molnár Gál Péter: Nekrológszerű előszó egy Jean Gabin-sorozathoz
N. N.: Mutatóujj
KÖNYV
Pörös Géza: A válogatás zavarai Az Ötlettől a filmig újabb köteteiből
Csala Károly: Szovjet kismonográfia Kovács Andrásról
POSTA
N. N.: Posta
|
|
|
|
|
|
|
MoziUn homme presséKovács Kata
Un homme pressé –
francia, 2018. Rendezte: Hervé Mimran. Írta: Christian Streiff könyve alapján Hélène
Fillières és Hervé Mimran. Kép: Jérôme Alméras. Zene: Balmorhea. Szereplők:
Fabrice Luchini (Wapler), Leila Bekhti (Jeanne), Rebecca Marder (Julia), Igor
Gotesman (Vincent), Yves Jacques (Eric). Gyártó: Albertine Productions /
Gaumont. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos.
100 perc.
A színészi pályán
majdnem ötven éve, tinédzserként, Eric Rohmer mellett induló Fabrice Luchini
mára a franciák legendás nagyágyúja, kiváló komikus, akit hazájában a
filmvászonról épp olyan jól ismernek, mint a színpadról. Hozzánk utoljára a Párizs császára, A házban és a Gemma Bovery
hozta el. Mostani szerepe lehetne akár pályaösszefoglaló is: a történet elején
a komoly autógyáros, Alain Wapler – a Peugeot-vezér Christian Streiff memoárja
nyomán – életveszélyes stroke-ot kap, beszédközpontja súlyosan megsérül,
afáziás lesz, így kénytelen otthagyni pazar karrierjét és évek óta sivár
magánéletében, no meg a Casablanca
újra- és újranézésében reményt találni. A Luchini alakításaiból jól ismert,
kissé különc, kótyagos, meg nem értett figurát meglehetősen unalmas narratív
megoldások mozgatják: hősünk logopédusa személyében támogatóra, kutyájában
hűséges társra lel, elhanyagolt és mélyen megbántott lányával is békét köt.
Az író-rendező Hervé
Mimran (Szerelmem New York) filmje
elsősorban a – fordításban javarészt elvesző – kimunkált nyelvi humorra épít. A
könnyed hangnem, a lazán felvázolt, ám néhol indokolatlanul bő lére eresztett
mellékszálak és az egymást érő zenés montázsok mind Luchini színészi
bravúrjának engednek teret, bár a sokadik átöltözést és félrebeszélést már ő is
csak üres rutinból oldja meg. Hiába szól a film a testét és az elméjét
összehangolni képtelen értelmiségi vívódásáról, a kimunkált expozíciót csak egy
banális újrakezdés-történet követi, ahol Luchini félszívvel eljátszott,
kényszernyugdíjazott vezérigazgatója leginkább félnótás autókereskedőnek
látszik, és még az újjászületést szimbolizáló zarándoklat is inkább tűnik
bakancsreklámnak, mint katarzis-katalizátornak.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|